Skip to main content

 

ေအာင္ပန္း- ပင္းတယ- ရပ္ေစာက္လမ္းေပၚရွိ ရပ္ေစာက္ေကာင္းဖို႔္လမ္းအပိုင္း တံတားအမွတ္ (၂/၄၆) ဝါးျပားေခ်ာင္းကူးေရပုပ္သိုးတံတားသည္ အလ်ား ၂၅ ေပ၊ တံတားအက်ယ္ ၁၄ ေပရွိ ေသာ ေအာက္ေျခေက်ာက္စီသံကူကြန္ကရစ္ တံတားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎လမ္းေပၚ၌ ရပ္ေစာက္ ၿမိဳ႕နယ္၏ ရာသီသီးႏွံထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားထြက္ရွိခ်ိန္တြင္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၊ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားအပါအဝင္ ယာဥ္အစီး ၇၅၀ ေက်ာ္ အထိ ျဖတ္သန္းလ်က္ရွိၿပီး တစ္ရက္လွ်င္ ယာဥ္ အစီးေရ ပ်မ္းမွ် ၆၅၀ ဝန္းက်င္ျဖတ္သန္းလ်က္ရွိသည္ဟု ဌာနမွတ္တမ္းမ်ားအရ ၾကားသိရ ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ဝါးျပားေခ်ာင္းကူးေရပုပ္သိုးတံတားသည္ အတက္/ အဆင္း အေကြ႔ အေကာက္ရွိေနျခင္း၊ လမ္းတံတားက်ဥ္းေျမာင္းျခင္း၊ တံတားေဖာင္ေဒးရွင္းေအာက္ခံအထိ ေရစီး ေၾကာင္းျဖစ္ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ရွိေနၿပီး တံတားလမ္းက်ဥ္းေသာေၾကာင့္ ကားႏွင့္ ဆိုင္ကယ္ေရွာင္ရာတြင္ ဆိုင္ကယ္မ်ားတံတားေအာက္သို႔ ျပဳတ္က်ျခင္း၊ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျပဳတ္က်၍ တံတားေပါင္ခ်ိတ္မိျခင္း၊ လမ္းေဘးသို႔က်ျခင္းစသည့္ ယာဥ္မ်ားမေတာ္တဆ ျဖစ္ေနမႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊

ထို႔ေၾကာင့္ ေအာင္ပန္း- ပင္းတယ- ရပ္ေစာက္လမ္းေပၚရွိ မိုင္တိုင္အမွတ္ (၄၅/၄)မွ (၄၅/၅) အၾကား တံတားအမွတ္ (၂/၄၆) ဝါးျပားေခ်ာင္းကူးေရပုပ္သိုးတံတားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ ျပည္သူမ်ားအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ သြားလာႏိုင္ရန္အတြက္ အတက္/အဆင္း အေကြ႔အေကာက္ မ်ားကို ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ လမ္းေၾကာင္းေျဖာင့္ၿပီး တံတားအသစ္တည္ေဆာက္ေပးရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေအာင္ပန္း- ပင္းတယ- ရပ္ေစာက္လမ္းေပၚရွိ ရပ္ေစာက္ ၿမိဳ႕နယ္ ရပ္ေစာက္ေကာင္းဖို႔ လမ္းအပိုင္း ဝါးျပားေခ်ာင္းကူးေရပုပ္သိုး တံတားအမွတ္ (၂/၄၆) ကို လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးက႑လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း စြာ သြားလာႏိုင္ေစေရးတို႔အတြက္ လမ္းအေကြ႔အေကာက္မ်ားကို ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ လမ္း ေၾကာင္းေျဖာင့္၍ တံတားအသစ္တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္း ပါသည္။


ရွမ္းျပည္နယ္(ေတာင္ပိုင္း)၊ ေတာင္ႀကီးခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေအာင္ပန္း-ပင္းတယ-ရပ္ေစာက္လမ္း မိုင္တိုင္ အမွတ္ (၄၅/၄) မွ (၄၅/၅) အတြင္းရွိ တံတားအမွတ္ (၂/၄၆) ဝါးျပားေခ်ာင္းကူး ေရပုပ္ သိုးတံတားသည္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လမ္းဦးစီးဌာနက တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ တံတားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါတံတား၏ လက္ရွိအေျခအေနသည္ အရွည္ ၂၅ ေပ၊ အက်ယ္ ၁၄ ေပ၊ ေက်ာက္စီကမ္းကပ္ခုံ၊ သံေဘာင္ယက္မ၊ သံကူကြန္ကရစ္ၾကမ္းခင္း တံတားအမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး တံတားေပၚတြင္ ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္းသြားလာရန္ တံတားက်ဥ္းေျမာင္းမႈေၾကာင့္ အသြား/အျပန္ တစ္စီးခ်င္းသာ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ပါေၾကင္း၊ ၎တံတားကို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ တံတားသက္တမ္းမွာ ၂၆ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ယာဥ္သြားလာမႈအေျခအေနအရ သံကူကြန္ကရစ္တံတား အသစ္တစ္စင္းတည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္လာၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ဝါးျပားေခ်ာင္းကူးေရပုပ္သိုးတံတား၏ ေျမျပင္အေျခအေနကို တံတားဦးစီးဌာန၊ တံတားအထူးအဖြဲ႔ ၁၂ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးခဲ့ရာ တံတားအဝင္/အထြက္လမ္းတြင္ အတက္/အဆင္း Gradient မ်ားၿပီး တံတားေနရာမ်ားတြင္ ခ်ိဳင့္ဝွမ္းထဲက်ေရာက္ေနျခင္း၊ လက္ရွိ တံတားေရဝပ္ဧရိယာသည္ လုံေလာက္မႈမရွိျခင္း၊ ေခ်ာင္းကမ္းပါးေစာက္နက္ျခင္းႏွင့္ ကမ္းကပ္ ခုံမ်ား ေရတိုက္စားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းႏွင့္ လမ္းေကြ႔အပိုင္းတြင္ တည္ရွိေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေစရန္ လမ္းႏွင့္တံတား Alignment အသစ္တစ္ခု ရွာေဖြၿပီး အရွည္ ၄၀ ေပ၊ အက်ယ္ ၃၄ ေပ သံကူကြန္ကရစ္ တံတားအသစ္ႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းတို႔ကို တည္ေဆာက္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔ ေငြလုံးေငြရင္းရန္ပုံေငြတြင္ လ်ာထားတင္ျပ ေတာင္းခံထားၿပီးလည္းျဖစ္သည့္အတြက္ ရန္ပုံေငြရရွိမႈအေပၚမူတည္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္