Skip to main content

 

ဒလၿမိဳ႕နယ္ရွိ တံတားအမွတ္ (၁/၁၄) သခြပ္ျမစ္ကူးတံတားသည္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ဒလၿမိဳ႕နယ္တြင္ တစ္ခုတည္းေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရသည့္ ဒလႏွင့္ေကာ့မွဴး-ကြမ္းၿခံကုန္း၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္အဆက္ ဒလ-သခြပ္-လက္ခုပ္ကုန္း-ကညင္ကုန္း လမ္းေပၚတြင္ရွိသည့္ တံတားတစ္စင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၁၃ ႏွင့္ ၁၃ မိုင္ ၁ ဖာလုံၾကားထဲတြင္ရွိသည့္ ျမစ္ကူးတံတားလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ဖက္တြင္ ဒလၿမိဳ႕နယ္ရွိၿပီး တစ္ဖက္တြင္ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္ နယ္စပ္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ တံတားလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်ိဳက္ဓႏုတ္ေစတီႏွင့္ နီးကပ္စြာ တည္ရွိသည့္ တံတားတစ္စင္းလည္းျဖစ္ၿပီး ေကာ့မွဴး-ကြမ္းၿခံကုန္းမွ ဆက္ၿပီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီးအထိ သြားႏိုင္သည့္ ဝင္ေပါက္/ထြက္ေပါက္ တံတားလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ သခြပ္တံတားမွတစ္ဆင့္ က်ိဳက္ဓႏုတ္ေစတီကို လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎တံတားသည္ ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈအရ အေရးပါသည့္ တံတားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တံတားသည္ ပကတိအေျခအေနအတိုင္း ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ လြန္စြာေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္အျပင္ ကမ္းကပ္ခုံ အေျခမေကာင္းျခင္း၊ ၾကမ္းခင္းမ်ားပ်က္စီးေနျခင္း၊ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းတာေပါင္ က်ဥ္းေနျခင္းႏွင့္ အကာအကြယ္တိုင္မ်ား လိုအပ္လ်က္ရွိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ခန္းဖြင့္တစ္ခုတြင္ အေပါက္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ ျပဳျပင္ခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ၎ႏွစ္ ေမလတြင္ ၾကမ္းခင္းယက္မ်ား အားနည္းေၾကာင္း ထပ္မံစစ္ေဆးေတြ႔ရွိပါေၾကာင္း၊ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ဒလ-ဒႏုတ္ လမ္းပိုင္းကို  ၁၂ ေပမွ ၁၈ ေပအထိ တိုးခ်ဲ႕ထားၿပီး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္အစီးေရသည္လည္း ေန႔စဥ္အစီးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းေနသည့္ လမ္းျဖစ္လာပါေၾကာင္း၊ လမ္းေကာင္းလာ သည့္အတြက္ တန္ပိုဝန္ေလးယာဥ္မ်ား ပိုမိုျဖတ္သန္းသြားလာလ်က္ ရွိသည့္လမ္းလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ယာဥ္အစီးေရ တိုးတက္မ်ားျပားစြာ အသုံးျပဳေနျခင္းေၾကာင့္ ၾကမ္းခင္းေအာက္ဆင့္ ကာဗာမ်ား၊ ကြန္ကရစ္ကာဗာမ်ား ပဲ့က်လာသည့္အျပင္ ၾကမ္းခင္းဆက္ ေၾကာင္းမ်ား၊ အားျဖည့္သံေခ်ာင္းမ်ား ကြာလာျခင္း၊ Joint မ်ားတြင္ ထိပ္ပဲ့အက္ေၾကာင္းမ်ား မ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ အျမင္လွေသာ္လည္း အႏၲရာယ္ရွိသည့္ တံတားတစ္စင္းျဖစ္လာၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ တံတားသည္ က်ဥ္းေနသည့္အတြက္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၊ ကားလမ္းေဘးေခ်ာ္က်ျခင္းမ်ား အစရွိသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေနၾကသည့္အေၾကာင္း ျပည္သူမ်ားမွ လာေရာက္တင္ျပၾကပါေၾကာင္း၊ ဒလ-ရန္ကုန္ျမစ္ကူး တံတားသည္လည္း ၿပီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ အဆိုပါလမ္းေပၚရွိ ယာဥ္အသြားအလာ ၎ထက္ထူထပ္လာရန္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္ရွိ တံတားအမွတ္ (၁/၁၄) သခြပ္ျမစ္ကူးတံတားကို တံတားအသစ္တစ္စင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ တံတားၾကမ္းခင္းမ်ား ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ရန္ တံတားအက်ယ္ တိုးခ်ဲ႕ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ရွိ ဒလ-သခြပ္-လက္ခုပ္ကုန္း-ကညင္ကုန္းလမ္း မိုင္တိုင္အမွတ္ (၁၃/၀)မွ (၁၃/၁) ၾကားတြင္ တည္ရွိသည့္ တံတားအမွတ္ (၁/၁၄) သခြပ္တံတားက ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနပိုင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွ စီမံခန္႔ခြဲသည့္ လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိသည့္ တံတားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါတံတားကို ၁၅-၉-၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး ၂၇-၃-၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ သက္တမ္းအားျဖင့္ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တံတားအမ်ိဳးအစားက သံကူကြန္ကရစ္တံတား အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး အရွည္ ၄၉၆ ေပ၊ အက်ယ္ ၁၇ ေပ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ေန႔ ယာဥ္သြားလာႏႈန္းမွာ ယခုလက္ရွိ AADT ပ်မ္းမၽွ ၆၄၄ စီးခန္႔ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ ခြင့္ျပဳတန္ခ်ိန္က ယာဥ္+ကုန္ ၁၀ တန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎တံတားက Expansion Joint မ်ား ျပဳျပင္ျခင္း၊ ႀကံ႕ခိုင္မႈအားနည္းသည့္ ၾကမ္းခင္းမ်ားကို ခြဲထုတ္ျပဳျပင္ျခင္း၊ သံေခ်ာင္းေပၚေနသည့္ ၾကမ္းခင္းမ်ား ျပဳျပင္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း ရန္ပုံေငြက်ပ္ ၁၃.၇၉ သန္းျဖင့္ P2 မွ P8 အထိ အရည္အေသြး မျပည့္မီသည့္ ၾကမ္းခင္းမ်ားခြဲထုတ္ၿပီး အသစ္လဲလွယ္အစားထိုး ျပဳျပင္ျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ သခြပ္တံတားအား အသစ္တည္ေဆာက္ ေပးႏိုင္ရန္ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ မူလရန္ပုံေငြတြင္ ထည့္သြင္းလ်ာထား တင္ျပေတာင္းခံ ခဲ့ပါေသာ္လည္း ရန္ပုံေငြခြဲေဝရရွိမႈ မရရွိခဲ့ပါသျဖင့္ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ရန္ပုံေငြထပ္မံ တင္ျပေတာင္းခံၿပီး ရန္ပုံေငြခြဲေဝရရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ကြန္ကရစ္တံတားအျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

 

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္