Skip to main content

 

မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕နယ္မွ စလန္း-ပုန္းထြန္ေက်း႐ြာထိ သြားသည့္လမ္းပိုင္းသည္ စလန္း-ပုန္းထြန္ေက်း႐ြာ အုပ္စုသည္ ရွစ္႐ြာရွိပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ၎အုပ္စုသည္ မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕မွ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ ထားေသာလမ္းအပိုင္း လုံးဝမရွိပါေၾကာင္း၊ မိုင္းရယ္မွ လား႐ႈိးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းကတစ္ဆင္‌့ ျပန္ေကြ႔ၿပီး မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕နယ္ ထဲျပန္ဝင္ၿပီး စလန္း-ပုန္းထြန္ေက်း႐ြာအုပ္စုကို ျပန္သြားသည့္အပိုင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လမ္းကေတာ္ေတာ္ေဝးသျဖင့္ သြားလာရန္ခက္ခဲျခင္း၊ မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕မွ နမ့္ေပါင္ေက်း႐ြာအထိ နမ့္ေပါင္ကေနမွ နားယအထိ ကတၱရာလမ္းပိုင္း ရွိသျဖင့္ အဆိုပါ နားယကေနၿပီးမွ နားယ-နားေစာက္-စလန္း-ပုန္းထြန္ေက်း႐ြာအထိ ဝင္သြားသည့္ လမ္းပိုင္းမ်ားက ေျမသားလမ္းအပိုင္းမ်ားသာ ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့သည့္သက္တမ္းတြင္ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္းကို တခ်ိဳ႕တစ္ဝက္ ေဆာင္႐ြက္ထားျခင္း ရွိေသာ္လည္း မိုးတြင္းကာလတြင္ အင္မတန္မွ သြားလာရခက္ခဲသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ လမ္းမရွိဘဲ ေရေခ်ာင္းထဲကေန ျဖတ္သန္းသြားရသည့္ လမ္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိုးတြင္းေရႀကီး လာၿပီဆိုလွ်င္ သြားရသည္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးခက္ခဲသည့္ အေနအထား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎ေက်း႐ြာ အုပ္စုတြင္ရွိသည့္ လူထုႏွင့္သြားေရာက္ ေတြ႔ဆုံသည့္အခါတိုင္း ၎တို႔၏ေနရာေလးက တစ္သီးတစ္ျခား ေနရာေလးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနသျဖင့္ သြားလာမႈအင္မတန္ ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ ေနရာျဖစ္သျဖင့္ ေတာင္းဆိုျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားတြင္ အခ်ိန္ႏွင္‌့တစ္ေျပးညီ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ လာေစရန္အတြက္ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား အခ်ိန္မေ႐ြး အလြယ္တကူသြားလာ ႏိုင္ရန္လည္း ယခုလို နားယ-နားေစာက္-ပိန္းေကြ႔လမ္းအပိုင္းကို ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ အဆင္‌့ျမႇင္‌့တင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏုိင္ျခင္း ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

လား႐ႈိးခ႐ိုင္၊ မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕နယ္၊ စလန္း-ပုန္းထြန္ေက်း႐ြာအုပ္စုမွ ပိန္းေကြ႔ေက်း႐ြာအထိ (နားယ-နားေစာက္-ပုံဟ-ပိန္းေကြ႔) လမ္းအပိုင္းသည္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေဖာက္လုပ္ထားေသာ နမ့္ေပါင္-နားယ-နမ့္မကတၱရာလမ္းမွ ခြဲထြက္လာသည့္ လမ္းအပိုင္းျဖစ္သည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ၁၂ ေပခန္႔ အက်ယ္ရွိၿပီး ၁၀ မိုင္ခန္႔ လမ္းေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ နားယ-နားေစာက္-ပုံဟ-ပိန္းေကြ႔လမ္း ၁၀ မိုင္အနက္ နားယ-နားေစာက္-ပုံဟေက်း႐ြာအထိ ရွစ္မိုင္ကို ၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနက ေက်ာက္ေခ်ာလမ္း အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ထားရွိသည္ဟုလည္း သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ပုံဟမွပိန္းေကြ႔ေက်း႐ြာအထိ ႏွစ္မိုင္ကို ေဒသက ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ေက်ာက္လမ္းေဆာင္႐ြက္ ထားရွိေၾကာင္း ေဒသတင္ျပခ်က္အရ သိရွိရပါသည္။ လက္ရွိအေနအထားတြင္ က်န္ရွိသည့္ႏွစ္မိုင္ကို နယ္ေျမပိုင္းျခား သတ္မွတ္မႈအရ နယ္စပ္ေရးရာဝ န္ႀကီးဌာန နယ္စပ္ေဒသႏွင္‌့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ နယ္ေျမအပိုင္းတြင္ ပါရွိသည့္လမ္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ေမးျမန္းထားေသာ ေက်း႐ြာခ်င္းဆက္လမ္း ကတၱရာလမ္းအဆင္‌့ျမႇင္‌့ တင္ျခင္းလုပ္ငန္းကို နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရန္ပုံေငြျဖင္‌့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္မည္‌့ လုပ္ငန္းမ်ား စာရင္းတြင္ မွတ္တမ္းထားရွိမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ နယ္ေျမေဒသ၏  လုံၿခဳံေရးအေျခအေန၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ားအတြက္ ေရရွည္အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈ၊ ေဒသအတြင္းရွိ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင္‌့ ဆက္စပ္မႈရွိ/မရွိ၊ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခအေနအထားမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အပါအဝင္ ေဒသမွတာဝန္ရွိသူမ်ား၏ အေသးစိတ္ကြင္းဆင္း စိစစ္မႈအေပၚ အေျခခံၿပီး ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔က ရန္ပုံေငြစိစစ္ေထာက္ခံ တင္ျပလာပါက နယ္စပ္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး တတိယငါးႏွစ္စီမံကိန္း၏ အေစာဆုံးဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အဆိုျပဳထည္‌့သြင္းလ်ာထား ေဆာင္႐ြက္ ေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

 

ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္ (မိုင္းရယ္မဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

 

ဒုတိယဝန္ႀကီး ေျဖၾကားသြားသည့္ ေနရာတြင္ နယ္ေျမေဒသလုံၿခဳံေရးႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ ေတာင္းဆိုမႈ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈဆိုသည္ကို ေျဖၾကားသြားပါေၾကာင္း၊ ယခု အဆိုပါလမ္းပိုင္းကိုလည္း လုံၿခဳံေရးအရဟု ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ၎ဧရိယာတစ္ဝိုက္သည္ အားလုံးက မန္ပိုင္ျပည္သူ႔စစ္တပ္ဖြဲ႔မ်ား၏ ဧရိယာနယ္ေျမျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္သည့္ ပဋိပကၡမ်ား၊ တိုက္ပြဲအေနအထားမ်ား မရွိသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ျပည္သူလူထုက အဆိုပါလမ္းပိုင္း ျဖစ္ေျမာက္ရန္ အၿမဲတမ္းဆႏၵရွိသည့္အျပင္ လိုလိုလားလားလည္း ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၀-၁၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ၎လမ္းကိုသြားလာရန္ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ သြားမည္ဆိုပါက ခက္ခက္ခဲခဲသြားရသည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္း ၂၀၁၃-၁၄ ခုႏွစ္တြင္ မွ ၁၀ မိုင္ ခန္႔ကို ေက်ာက္ေခ်ာဟုသာ ေျပာျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုေတာ္ေတာ္ေလး ျပန္ၿပီးဆိုးဆိုးဝါးဝါး ပ်က္စီးေနၿပဆိုသည့္အခါ ဒုတိယဝန္ႀကီးေျပာသြားသည့္ လုံၿခဳံေရးအရဆိုသည္မွာ တကယ္တမ္း လုံၿခဳံေရးအရ မေကာင္းဘူးဆိုလွ်င္ အရင္ကတည္းက ေက်ာက္ေခ်ာလမ္း ျဖစ္လာရန္အေၾကာင္း မရွိပါေၾကာင္း၊ ယခုနယ္ေျမလုံၿခဳံမႈလည္း ရွိသည့္အတြက္ေၾကာင္‌့ တတိယငါးႏွစ္ စီမံကိန္းဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္ဆုတ္သြားသည့္ အေနအထားမ်ိဳး ရွိေနသည့္အတြက္ေၾကာင္‌့ မိမိအေနျဖင့္ ထပ္မံတင္ျပလိုသည္က လာမည့္ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ထည့္သြင္း လ်ာထားေပးႏုိင္မႈ ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

 

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္

 

မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ပထမပိုင္းတြင္ တင္ျပသြားသကဲ့သုိ႔ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအေနအထားျဖင့္ လုပ္ေနရျခင္းရွိပါေၾကာင္း၊ လုပ္ေနရသည့္အေနအထားမွာ လက္ရွိအေနအထားတြင္ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လႊတ္ေတာ္၏ ကတိကဝတ္မ်ားကလည္း မိမိတို႔တြင္ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈအေပၚတြင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဘ႑ာေငြရရွိလွ်င္ ကန္႔သတ္သည့္ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လ်ာထားေပးမည္ ဆိုသည့္အေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုပါသည္။ ယခုလက္ရွိ အေနအထားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကတိကဝတ္မ်ားကလည္း မိမိတို႔ဆီတြင္ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနသည့္အတြက္ အဆိုပါကိစၥကို မိမိတို႔က ငါးႏွစ္စီမံကိန္းဆိုၿပီး ရွင္းလင္းတင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ဆက္စပ္ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားပါသည္။

 

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္