Skip to main content

 

မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားမ်ားစြာရရွိရန္ လိုအပ္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားသုံးစြဲမႈ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိၿပီး ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ေျခာက္ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ လၽွပ္စစ္မီးရရွိၿပီး တိုင္းေဒသႀကီးႏွင္‌့ျပည္နယ္ ၁၄ ခုတြင္ ရာခိုင္ႏႈန္းအနည္းဆုံးျပည္နယ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ လၽွပ္စစ္သုံးစြဲမႈသည္ ႏွစ္စဥ္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ တိုးတက္သုံးစြဲလ်က္ရွိၿပီး ၄၀၀ မီဂါဝပ္ခန္႔ တိုးတက္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဓာတ္အားလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည္‌့ဆည္းေပးႏိုင္ရန္ရည္႐ြယ္ၿပီး USC ေက်ာက္မီးေသြးဓာတ္အားေပးစက္႐ုံကို TTCL ကုမၸဏီႏွင့္ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ စီစဥ္ထားရွိသည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည္‌့ ေျမေနရာတိုင္းတာျခင္း၊ ျပည္သူလူထုကို ခ်ျပရွင္းလင္းျခင္း၊ (Pre Feasible Study) ႀကိဳတင္ ေလ့လာဆန္းစစ္ျခင္း၊ ႀကိဳတင္ေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးျခင္းႏွင္‌့ ေက်ာက္မီးေသြးသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ကြင္းဆင္းတိုင္းတာေပးၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါေၾကာင္း၊

သံလြင္ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလၽွာက္ ဒီေရလမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဒုတိယဦးေဆာင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔က  ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးပါေၾကာင္း၊ ေက်ာက္မီးေသြးသုံး လၽွပ္စစ္စက္႐ုံႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူလူထု၊ ေက်း႐ြာျပည္သူလူထုကို ေက်ာက္မီးေသြးစက္႐ုံတြင္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားပါေၾကာင္း၊ ေက်း႐ြာလူထုက ေက်ာက္မီးေသြးအက်ိဳး၊ အျပစ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျပန္လည္ေမးျမန္းပါေၾကာင္း၊ ေနာက္လာမည့္ ၂၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ ၃၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာက္မီးေသြး သုံးစြဲမည္၊ စက္႐ုံမ်ားသုံးစြဲမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဗီယက္နမ္က ၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံက ၁၉ ရာခိုင္ႏႈန္း သုံးစြဲမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ကရင္ျပည္နယ္အေနျဖင့္ ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္သက္သာၿပီး အေျခခံဝန္အား Base Load အျဖစ္ အသုံးျပဳႏိုင္ေသာ အခ်ိန္တိုအတြင္းတည္ေဆာက္ၿပီး လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္ေသာ USC နည္းပညာသုံး ေက်ာက္မီးေသြးဓာတ္အားေပးစက္႐ုံတို႔ကို တည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္ ခဲ့သည္ကို သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္အတြင္း လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံအႀကီးစားမ်ား မရွိေသးျခင္း၊ ျပည္နယ္အတြင္း စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ားကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားျပားလာၿပီး အလုပ္အကိုင္ အခြင္‌့အလမ္းမ်ား ေပါမ်ားလာေစေရး၊ ျပည္ပေရာက္အလုပ္သမားမ်ား ျပည္နယ္အတြင္း ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္လာေစရန္ႏွင္‌့ ျပည္နယ္ႏွင္‌့ျပည္ေထာင္စုအတြက္ ဝင္ေငြမ်ားပိုမိုရရွိႏိုင္ေရး၊ ေဒသတြင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာသည္ႏွင္‌့အမၽွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္လည္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းကို ပိုမိုစိတ္ဝင္စားလာၿပီး ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ႀကီး ပိုမိုခိုင္မာလာႏိုင္ေရးႏွင္‌့ တိုးတက္ေခတ္မီေသာ နည္းပညာအသစ္မ်ားကို ေဒသခံျပည္သူမ်ား ဆင့္ပြားတတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္ကို ေဆာင္႐ြက္ေနသည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ မွ စိုက္ခံေဆာင္႐ြက္ရန္မလိုဘဲ ကုမၸဏီမွအလုံးစုံ အကုန္အက်ခံေဆာင္႐ြက္ေသာစီမံကိန္း ျဖစ္သည္ ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကရင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔မွ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာ ၁၂၈၀ မီဂါဝပ္ထြက္ရွိမည့္ USC (Ultra Super Critical) နည္းပညာသုံး ေက်ာက္မီးေသြးဓာတ္အားေပး စက္႐ုံကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

လၽွပ္စစ္ႏွင္‌့စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင္‌့ျပည္နယ္အားလုံး၏ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းေပါင္းစုံအားအသုံးခ်ၿပီး‌ ေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္ရန္ အစဥ္ထာဝရစဥ္းစားေဆာင္႐ြက္ ေနပါေၾကာင္း၊ 

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အေျခစိုက္သည့္ ကုမၸဏီတစ္ခု၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ မည့္  ၁၂၈၀ မီဂါဝပ္ (Ultra Super Critical) နည္းပညာသုံးစီမံကိန္းကို ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံ ၿမိဳ႕နယ္က ဝတ္ႀကီးေက်း႐ြာအနီးရွိ  ေျမဧက ၈၁၅ ေပၚတြင္ ေဆာင္႐ြက္လိုေၾကာင္း တင္ျပထားသည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စီမံကိန္းေဆာင္႐ြက္ရန္အတြက္ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္စြမ္းေလ့လာမႈျပဳရန္ အဆိုပါကုမၸဏီႏွင္‌့ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔တို႔ၾကား နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာကို ၃-၄-၂၀၁၈ ရက္ေန႔က လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ စက္တစ္လုံးလွ်င္ ၆၄၀ မီဂါဝပ္ျဖင့္ စက္ႏွစ္လုံးတပ္ဆင္ၿပီး စက္ စြမ္းအားျဖင့္ ထုတ္လုပ္ရန္အတြက္ တစ္ရက္လွ်င္ ေက်ာက္မီးေသြးတန္ခ်ိန္ ၁၂၉၀၀ ခန္႔ သုံးစြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင္‌့ စီမံကိန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ကို ၂၅ ႏွစ္ျဖင္‌့ IPP စနစ္ျဖင္‌့ ေဆာင္႐ြက္ခြင္‌့တင္ျပထားေသာ စီမံကိန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါစီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ၂၄-၄-၂၀၁၈ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ စီးပြားေရးရာေကာ္မတီ အစည္းအေဝးအမွတ္စဥ္ (၇/၂၀၁၈) သို႔ တင္ျပခဲ့သည့္အခါ အဆိုပါ အစည္းအေဝးက ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင္‌့ သယံဇာတႏွင္‌့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကို တိက်သည့္အႀကံျပဳခ်က္ႏွင္‌့ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရန္ သင္‌့/မသင္‌့ကို စိစစ္တင္ျပသြားရန္ မွတ္ခ်က္ျပဳၿပီး အဆိုပါမွတ္ခ်က္အရ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးက ၂၄-၄-၂၀၁၈ ရက္ေန႔ ရက္စြဲပါစာမ်ားျဖင္‌့ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားထံ အေၾကာင္းၾကားစာမ်ား ေပးပို႔ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါအေၾကာင္းၾကားစာအရ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးထံျပန္လည္တင္ျပသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားက စီမံကိန္းအတြက္လိုအပ္ေသာ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားကို ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ မွာယူရမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္မီးေသြးသြင္းကုန္လိုင္စင္ျဖင့္ ေရာက္ရွိလာမည့္  ျပည္ပကသေဘၤာႀကီးမ်ား၏အ႐ြယ္အစားသည္ တန္ခ်ိန္ ၁၈၀၀၀၀ မွ ၇၈၀၀၀၀ အထိရွိမည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖစ္ၿပီး အဆိုပါသေဘၤာမ်ားကို ေႏြရာသီတြင္ လုံေလာက္သည့္ ေရအနက္ရွိသည့္ ဆိပ္ကမ္းနယ္နိမိတ္ျပင္ပက ပင္လယ္ျပင္တြင္ ေက်ာက္ခ်ရပ္ထားႏိုင္ရန္အတြက္ Floating Terminal လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ မိုးရာသီတြင္ အဆိုပါ Floating Terminal တြင္ သေဘၤာႀကီးမ်ားကို ဆိုက္ကပ္ထားရန္ တာဝန္ရွိသည့္အတြက္ လႈိင္းေလကြယ္သည့္ ကုလားကုတ္ ကၽြန္းအေရွ႕ဘက္တြင္ အေျချပဳေက်ာက္ခ်ရပ္နားထားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ သေဘၤာႀကီးမ်ား ထံမွ တန္ ၃၀၀၀ ဆံ့ ဇတ္ေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားကိုကဲ့ယူၿပီးမွ စက္႐ုံ၏ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ ပို႔ေဆာင္တင္ခ်ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သေဘၤာႀကီးမွ ဇတ္ေရယာဥ္ကို ေက်ာက္မီးေသြး ကူးေျပာင္းတင္ပို႔ခ်ိန္၊ သေဘၤာကျမစ္ေၾကာင္းကို ျပန္၍ဆန္တက္ခ်ိန္၊ စက္႐ုံတြင္ ေက်ာက္မီးေသြးကို ျပန္ခ်ခ်ိန္၊ စက္႐ုံမွသေဘၤာႀကီးရွိရာသို႔ ဇတ္ေရယာဥ္မ်ား ျပန္လည္ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္တို႔ကို စနစ္တက် တြက္ခ်က္သည့္အခါ သယ္ယူပို႔ေဆာင္႐ြက္ေရးစီမံခ်က္အရ တန္ ၃၀၀၀ ဆံ့ ဇတ္ေရယာဥ္အစီး ၂၀ ခန္႔ ေန႔စဥ္ခုတ္ေမာင္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း တင္ျပထားပါေၾကာင္း၊

မိုးရာသီအတြင္း သယ္ယူ‌ေရး Bus မ်ားသည္ ပင္လယ္ျပင္အတြင္း ေဝးလံစြာထြက္၍ သယ္ယူရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လႈိင္းေလရွိပါက က်ိဳကၡမီပင္လယ္ေကြ႔တြင္ ကုန္ကူးေျပာင္းတင္ပို႔ရန္ အခက္အခဲ ပိုမိုရွိမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သံလြင္တံတား (ေမာ္လၿမိဳင္) မွ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္ ဝတ္ႀကီးေက်း႐ြာအထိ ေက်ာက္မီးေသြးတင္ေဆာင္သည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ားသြားလာႏိုင္ရန္ ေရလမ္း အက်ယ္ ၁၂၀ မီတာႏွင့္ ေရအနက္ေရစစ္မ်ဥ္းေအာက္ ၃ မီတာရရွိေရးအတြက္ ေနရာ ၆၄ ေနရာတြင္ ခန္႔မွန္းကုဗေပမီတာ ငါးသန္းခန္႔ တူးေဖာ္ရန္လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်ိဳက္ခမီပင္လယ္ျပင္တြင္ ေရယာဥ္ေက်ာက္ခ်ၿပီး Floating Terminal အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ေက်ာက္မီးေသြးအတင္အခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေရရွည္တြင္ ပင္လယ္ျပင္ႏွင့္ ကမ္းေျခသဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ မသင့္ပါေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကား လာပါေၾကာင္း၊

လၽွပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဝန္ႀကီးဌာနကို တင္ျပလာသည့္ စီမံကိန္းမ်ားကို စဥ္းစား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးစီးပြားထိခိုက္လာႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ၊ တင္ျပလာသည့္ စီမံကိန္းက႑ အလိုက္ ေလာင္စာအရင္းအျမစ္ရရွိမႈပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စက္႐ုံပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ဓာတ္အားလိုင္းႏွင္‌့ခြဲ႐ုံပိုင္း၊ ဒီဇိုင္းပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စက္မႈႏွင့္လၽွပ္စစ္တပ္ဆင္ေရးဆိုင္ရာ၊ စီမံကိန္းကုန္က်စရိတ္၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင့္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိေရး၊ ဓာတ္အားစနစ္အတြင္းကိုထည့္သြင္းႏိုင္မည့္ အစီအစဥ္မ်ား ဘက္ေပါင္းစုံ ေလ့လာၿပီးမွ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားလုံေလာက္စြာ ခြဲေဝသုံးစြဲရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ ကရင္ျပည္နယ္ အတြင္း ၂၃၀ ေကဗြီ ေမာ္လၿမိဳင္-ျမဝတီဓာတ္အားလိုင္း၏ ၂၃၀ ေကဗြီ ျမဝတီဓာတ္အားခြဲ႐ုံကို တည္ေဆာက္ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိရာ ယခုလာမည့္ ဧၿပီလတြင္ၿပီးစီးၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဓာတ္အား လိုင္းစနစ္ကြန္ရက္မွ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားပိုမိုတိုးခ်ဲ႕ျဖန္႔ျဖဴးေပးႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ထားရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

 

ဦးေစာတင္ဝင္း(ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးမဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

ဒုတိယဝန္ႀကီးက ျပည့္ျပည့္စုံစုံရွင္းျပသြားသည့္အတြက္ ေက်းဇူးမ်ားစြာတင္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ဆုံးရ သတင္းအရ မြန္ျပည္နယ္၊ ကုလားကုတ္ကၽြန္းကို ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ားဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္ဟု ၾကားသိရပါေၾကာင္း၊ မၾကာမီ တင္ဒါေခၚယူေတာ့မည္ဟု သိရွိရ ပါေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ကုလားကုတ္ကၽြန္းတြင္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ပါက ဒုတိယဝန္ႀကီးေျပာသြားသကဲ့သို႔ ကုန္းလမ္းအေနျဖင့္ မီးရထားျဖင့္သယ္ေဆာင္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

 

လၽွပ္စစ္ႏွင္‌့စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏိုင္

ကုလားကုတ္အနီး ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားဆိုက္ကပ္ၿပီးေဆာင္႐ြက္မည့္ကိစၥရပ္သည္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီႏွင့္ ျပည္ပကုမၸဏီတို႔၏  Joint Blancher ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး အျခားလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ေဆာင္႐ြက္သည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎ေက်ာက္မီးေသြးသုံး ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ အတြက္ ေဆာင္႐ြက္သည့္စီမံကိန္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ၎ေနရာတြင္ ဆိပ္ကမ္းေဆာင္႐ြက္ ၿပီးသည့္အခ်ိန္ မီးရထားတြဲမ်ားျဖင့္ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏိုင္ရန္ တစ္ေန႔တာ ေက်ာက္မီးေသြးသုံးဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ၏တန္ခ်ိန္လိုအပ္ခ်က္သည္ တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၁၂၉၀၀ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ဖူးပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တန္ခ်ိန္မ်ားအတြက္ မီးရထားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ပါက မီးရထားစီးေရမည္မၽွသယ္ရမည္နည္း၊ ၎မီးရထားတြဲမ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္မီးေသြး အမႈန္မ်ားတြဲေပၚမွ ရထားလမ္းတစ္ေလၽွာက္ လႊင့္စင္က်သြားႏိုင္သည့္အေျခအေနမ်ား စသည့္ အေျခအေနမ်ားကိုလည္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ သယံဇာတႏွင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ေတာင္းခံ ၿပီးမွသာ တိတိက်က်ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

 

လၽွပ္စစ္ႏွင္‌့စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏိုင္