Skip to main content

 

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေခတ္မီအဆင့္မီ စာၾကည့္တိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳးထူေထာင္ရန္အတြက္ အဆင့္မီကြၽမ္းက်င္ ေသာ အရည္အခ်င္းရွိ စာၾကည့္တိုက္မႉးမ်ားႏွင့္ဝန္ထမ္းမ်ားျဖစ္လာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္၊ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ မ်ားတြင္ ကြၽမ္းက်င္အရည္အခ်င္းရွိ စာၾကည့္တိုက္မႉးမ်ား ခန္႔ထားေပးရန္ႏွင့္ ဆရာဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ယခုထက္အက်ိဳးရွိေအာင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ မွ စီမံေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

အသိပညာရရန္ႏွင့္ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး လက္လွမ္းမီရေလာက္ေအာင္ လြယ္ကူမႈရွိသည့္ ပညာရွာမွီးရာအရပ္သည္ စာၾကည့္တိုက္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္စြာရွာမွီးႏိုင္သည့္ လူထု တကၠသိုလ္လည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားစာၾကည့္တိုက္၊ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္၊ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္၊ အထူးစာၾကည့္ တိုက္၊ နယ္လွည့္စာၾကည့္တိုက္၊ ရည္ၫႊန္းစာစာၾကည့္တိုက္၊ အမ်ားျပည္သူစာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ ေက်းလက္စာၾကည့္တိုက္မ်ားဟူ၍ စာၾကည့္တိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳးလည္းရွိၿပီး ဝန္ထမ္းအသီးသီး ထမ္းေဆာင္ရ ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းထမ္းေဆာင္ေနသည့္အမ်ိဳးအစားမ်ားသည္ အရည္အေသြးျပည့္စာၾကည့္တိုက္မ်ား၊ စာၾကည့္တိုက္ လက္ေထာက္၊ ကြၽမ္းက်င္ဝန္ထမ္းႏွင့္ အကူဝန္ထမ္းမ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

စာၾကည့္တိုက္ ထူေထာင္ရန္ ၅ ခ်က္စံႏႈန္းရွိပါေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔မွာ Brain, Building, Book, Budget ႏွင့္ Borrower ျဖစ္ၿပီး စာၾကည့္တိုက္မွဴးသည္ ေနရာ၊ အလုပ္႐ုံစီမံခန္႔ခြဲသူအျဖစ္ ရွိေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္  ယင္းသို႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈျပည့္စုံမွ စာၾကည့္တိုက္ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္မွတစ္ဆင့္ ကုလသမဂၢ ၂၀၃၀ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈပန္းတိုင္ကို ေအာင္ျမင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ တက္ႂကြစြာလႈပ္ရွား ေဆာင္႐ြက္ေနၾကေသာ လူတိုင္းအတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ လူထုအေျချပဳစာၾကည့္တိုက္မ်ား မ်ားစြာအေပၚ မူတည္ေနပါေၾကာင္း၊

အေတြ႔အႀကံဳအရ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ ျပည္သူ႔စာၾကည့္တိုက္မ်ား၊ ေက်းလက္စာၾကည့္တိုက္ မ်ားတြင္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ား မရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ စာၾကည့္တိုက္ေကာ္မတီအေနႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းတာဝန္ခံ ေဆာင္ရြက္ေနရသည့္အတြက္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ားအေနျဖင့္္ အားနည္းမႈမ်ားရွိလာၿပီး ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း စာၾကည့္တိုက္၏ အစီအမံႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားနည္းေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေခတ္မီအဆင့္မီ စာၾကည့္တိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ထူေထာင္ရန္အတြက္ အဆင့္မီ ကြၽမ္းက်င္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိစာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားျဖစ္လာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္၊ ေက်ာင္းစာၾကည့္ တိုက္မ်ားတြင္ ကြၽမ္းက်င္အရည္အခ်င္းရွိ စာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ား ခန္႔ထားေပးရန္ႏွင့္ ဆရာ/မမ်ား၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအတြက္ ယခုထက္အက်ိဳးရွိေအာင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရမွ စီမံေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။ 


 

 

၂၀၁၈-၁၉ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အစိုးရေက်ာင္းအျဖစ္ အေျခခံပညာမူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္း စုစုေပါင္း ၄၇၀၀၅ ေက်ာင္းရွိပါေၾကာင္း၊ အဆုိပါေက်ာင္းမ်ားတြင္ အထက္တန္းေက်ာင္း ၂၃၇၆ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္း (ခြဲ) ၁၆၄၇ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္း ၂၃၉၄ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအလယ္တန္း ေက်ာင္း (ခြဲ) ၂၂၆၉ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းလြန္ ေက်ာင္း ၃၇၈၈ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္း ၁၃၁၁၅ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္း ေက်ာင္း (ခြဲ) ၆၂၃ ေက်ာင္း စုစုေပါင္း ၂၆၂၁၂ ေက်ာင္း မ်ားတြင္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားရွိပါေၾကာင္း၊

စာၾကည့္တိုက္မရွိသည့္ ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား အတြက္ စာအုပ္စင္မ်ား သို႔မဟုတ္ ဗီ႐ိုမ်ားျဖည့္ဆည္းၿပီး စာၾကည့္တိုက္စာအုပ္မ်ား ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ရန္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ ဖြင့္လွစ္ထားရွိသည့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားေရး ဆရာ/မမ်ားထဲမွပဲ တစ္ဦးကို စာၾကည့္တိုက္တာဝန္ခံအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သင္ၾကားေရး ဆရာ/မမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းေကာင္စီအဖြဲ႔မွ အသင္းေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္လည္းေကာင္း ထားရွိၿပီး ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ အဖြဲ႔မ်ားဖြဲ႔စည္းထားရွိ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ၎အဖြဲ႔မ်ားသည္ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား စာအုပ္စာေပေလ့လာဖတ္ရႈျခင္း၊ ငွားရမ္းဖတ္ရႈျခင္းမ်ား အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ေန႔စဥ္အလွည့္က် တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားရွိ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ား ခန္႔ထားေပးရန္ ခြဲေဝရာထူး သတ္မွတ္ထားခ်က္အေနျဖင့္ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနတြင္ ယေန႔အထိမရွိေသးေသာ္လည္း အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ လိုအပ္ေနေသာ မူလတန္းျပ၊ အလယ္တန္းျပ၊ အထက္တန္းျပ ဆရာ/မမ်ား ခန္႔ခြင့္ရရွိမည္ဆိုပါက အေျခခံပညာဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ စာၾကည့္တိုက္ဘြဲ႔ အပ္ႏွင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္ဘြဲ႔ရမ်ားမွ ၂၅၀ ဦးက လိုအပ္ေနသည့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ သင္ၾကားေနသည့္ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္မ်ားတြင္ ခန္႔ထားေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊  

ဆရာ/မမ်ား၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအတြက္ စာၾကည့္တိုက္အသုံးျပဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမိုအက်ိဳးရွိ လာေစရန္ႏွင့္ နည္းစနစ္မွန္ကန္ေစရန္အတြက္ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို အေျခခံပညာဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံစာၾကည့္တိုက္အသင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံစာေပ ပံ့ပိုးကူညီမႈႏွင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ပရဟိတအဖြဲ႔ (MBAPE)၊ ေဒၚခင္ၾကည္ေဖာင္ေဒးရွင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ရွန္တီေစတနာ့ဝန္ထမ္းအဖြဲ႔ႏွင့္ အျခားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊

စာၾကည့္တိုက္အသစ္ Pilot Project အေနျဖင့္ အ.ထ.က (၂) အင္းစိန္၊ အ.လ.က (၉) အင္းစိန္၊ အ.ထ.က (၁) ေတာင္ႀကီး၊  အ.ထ.က (၁) ေဇယ်ာသီရိ၊ အ.ထ.က (၅) ေနျပည္ေတာ္၊ အ.ထ.က (၆) ေနျပည္ေတာ္၊ အ.ထ.က (၂) ပ်ဥ္းမနား၊ အ.ထ.က (၁၆) မႏၲေလး၊ အ.ထ.က (၁) သာစည္၊ အ.လ.က သိမ္ဇရပ္၊ အ.ထ.က မန္က်ည္းပင္ (တပ္ကုန္း)၊ အ.ထ.က (၁၈) ေနျပည္ေတာ္၊ အ.လ.က (၂) တာေမြ စုစုေပါင္း ၁၅ ေက်ာင္းကို စာၾကည့္တိုက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊

ျမန္မာႏိုင္ငံပန္းခ်ီဆရာအသင္းက စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္ ကေလးမ်ားစိတ္ပါဝင္စားရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ ေပးပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာအဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ အဆင့္မီကြၽမ္းက်င္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိသည့္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ အရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္မီေသာ လက္ေထာက္စာၾကည့္တိုက္ မွဴးမ်ားအား စာၾကည့္တိုကမွဴးအျဖစ္သို႔လည္းေကာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္လက္ေထာက္ (၂) မ်ားအား လက္ေထာက္စာၾကည့္တိုက္မွဴး အျဖစ္သို႔လည္းေကာင္း ရာထူးတိုးျမႇင့္ခန္႔ထား သင္တန္းေပး ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္မ်ားမွ ဆရာ/မမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားကို ယခင္ဖြင့္လွစ္သည့္ အခ်ိန္ထက္ အခ်ိန္တိုးျမႇင့္စီစဥ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ စေနေရာ၊ တနဂၤေႏြ အခ်ိန္ျပည့္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားႏွင့္ မႏၲေလးတကၠသိုလ္တြင္ စေနေန႔အပါ ဖြင့္လွစ္စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊

စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္ စာအုပ္မ်ား စုေဆာင္းထားရွိႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာရပ္ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ ဝယ္ယူလိုေသာ စာအုပ္စာရင္းမ်ားကို ဝယ္ယူျဖည့္ဆည္းေပးလ်က္ရွိၿပီး ဘာသာရပ္အစုံ ဂ်ာနယ္မ်ား ပါဝင္ေသာ e-database ရွိ Elton Bryson Stephens Company Best Wishes (EBSCO) Discovery Service Online Resources မ်ားတြင္ ပညာရပ္စုံ E-Books မ်ား၊ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ဂ်ာနယ္မ်ား ဝယ္ယူျဖည့္ဆည္း၍ မိမိဌာန၊ မိမိအိမ္မ်ားမွ ၂၄ နာရီအသုံးျပဳႏိုင္ရန္ User Name, Password မ်ားျဖင့္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးထား လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊  အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ စာၾကည့္တိုက္လုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ရန္ စာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ သုတပညာဘာသာရပ္ကို ႐ိုး႐ိုးတန္း၊ မဟာဘြဲ႔သင္တန္းႏွင့္ ပါရဂူဘြဲ႔သင္တန္းမ်ားအထိ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကား ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊  စာၾကည့္တိုက္ဝန္ထမ္းမ်ား စာၾကည့္တိုက္လုပ္ငန္းခြင္ အေတြ႔အႀကဳံမ်ား ရရွိေစရန္္ စာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ သုတပညာ ဒီပလိုမာသင္တန္းကိုလည္း  ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိသည့္အျပင္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္ လက္ေတြ႔သင္တန္းဆင္းျခင္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။

ေဒါက္တာေဒၚခင္စည္သူ (လြိဳင္ေကာ္မဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးေျဖၾကားခ်က္တြင္ ေဒသဆိုင္ရာႏွင့္ျပင္ပ အဖြဲ႔အစည္းေဖာင္ေဒးရွင္းက  ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ေနသည္ဟု ပါရွိပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္  ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ စီမံကိန္းသည္ မည္သည့္ အတိုင္းအတာႏွင့္ စီမံကိန္းဆြဲထားသည္။  Expanded Time Duration မ်ားကို သိရွိလုိပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား၊ ဆရာ/မမ်ားအတြက္ အစီအမံတခ်ိဳ႕ ပါဝင္ေျဖၾကားခဲ့သည့္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရသည့္အတြက္ ယင္းအစီအမံတြင္ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအေနျဖင့္ အရင္အဆက္ဆက္က စာၾကည့္တိုက္အေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈအားနည္းေနသည့္အေပၚ စိတ္ဝင္စားလာေစရန္ မည္သို႔ စီမံေပးမည္၊  မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ စီမံေပးမည္၊ Attended မ်ား၊ Out Less မ်ား Over view၊ Review ကို မည္သို႔ စီမံေဆာင္႐ြက္မည္၊ ယင္းသို႔ ရလာဒ္မ်ားကို စကားဝိုင္းအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ ယင္းတို႔၏ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးမ်ားကို မည္သို႔ Manage လုပ္ေပးႏိုင္မည္ကို သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီး

၂၀၁၇-၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာၾကည့္တိုက္အသင္း၊ MBAPE၊ ေဒၚခင္ၾကည္ေဖာင္ေဒးရွင္း၊ က်န္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး Pilot Project အေနျဖင့္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေနျပည္ေတာ္ ေလးေနရာတြင္ ေက်ာင္း ၄၀ ကို စာၾကည့္တိုက္အခန္းမ်ားျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခု ၂၀၁၈-၁၉ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းေပါင္း ၁၀၀တြင္ ဆက္လက္တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ရန္ ရည္မွန္း ေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကေလးမ်ား စိတ္ဝင္စားရန္အတြင္  ျမန္မာႏိုင္ငံပန္းခ်ီအသင္းက ေမတၱာျဖင့္အခမဲ့ကူညီျခင္း ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းေပါင္း ၁၀၀ လုံးတြင္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္သည္ ယင္းတို႔အေပၚတြင္ မူတည္ပါေၾကာင္း၊

စာၾကည့္တိုက္အခန္းကို စာၾကည့္တိုက္စင္မ်ား၊ လိုအပ္သည့္စာ႐ြက္၊ စာအုပ္၊ စာတမ္းမ်ား  ျဖည့္ဆည္းျခင္းကို ေက်ာင္းေပါင္း ၁၀၀ အထိ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္မ်ားကို အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီ၊ ေကာလိပ္မ်ားပါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား စာၾကည့္တိုက္ အသုံးျပဳၿပီး စာမ်ားမ်ားဖတ္ရန္သည္ အထူးသျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမွာကတည္းက ကေလးမ်ားအေနျဖင့္ စာဖတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ပါရွိလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ကေလးမ်ားအေနျဖင့္ စာၾကည့္တိုက္ကို မ်ားမ်ားအသုံးျပဳၿပီး စာမ်ားမ်ားဖတ္ရန္ မိဘဆရာအသင္းမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ဆရာ/မမ်ားနွင့္ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ား၊ ျပည္သူမ်ားပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္မႈသည္ အင္မတန္အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ မိဘအုပ္ထိန္းသူ၊ ျပည္သူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ား၊ အလွဴရွင္မ်ား၊ ဆရာ/မမ်ား၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားျဖင့္ စကားဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို  ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး  စာမ်ားမ်ားဖတ္သည့္ အေလ့အက်င့္မ်ားရရွိေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ စာမ်ားမ်ားဖတ္ၿပီး မ်ားမ်ားသင္ယူရန္  အားေပးပါေၾကာင္းႏွင့္ တစ္သက္တာလုံး သင္ယူမႈအေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ရရွိရန္သည္ အင္မတန္အေရးႀကီးသည့္အတြက္ ယခုလုပ္ငန္းသည္ ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္  အားလုံးညီညီၫြတ္ၫြတ္ႏွင့္ ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ပါက အခ်ိန္တိုအတြင္း ေအာင္ျမင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကားပါသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီး