Skip to main content

 

(ခ)-ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ဗ်ဴဟာလမ္းမႀကီးေပၚမွ နမ့္ပါတ္ကား-ေတာင္ေခ်ရင္း-လယ္ဦး-ေနာင္ဖာမူ-တက္ခက္-နားႏူး-မန္သက္-တပ္ကုန္း-ကိုးေတာင္-ဆင္းႏွာေမာင္းေက်း႐ြာမ်ားအထိ ရာသီမေ႐ြးသြားလာ ႏိုင္ေသာ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္းအဆင့္ တိုးျမႇင့္ေပးရန္ႏွင့္ လိုအပ္ေသာတံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

မိမိေမးျမန္းသည့္ လမ္းသည္ ဗ်ဴဟာလမ္းမကေနၿပီး ၂၃ မိုင္ ခရီးရွိပါေၾကာင္း၊ ၎လမ္းေပၚ ပါရွိသည့္ ေက်း႐ြာမ်ားသည္ နမ္ထိပ္ကြင္းေခ်ာင္း႐ိုးတေလၽွာက္တြင္ ပါရွိေနပါေၾကာင္း၊ နမ္ထိပ္ကြင္း ေခ်ာင္း႐ိုးသည္လည္း ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မည္သုိ႔မွ်အသုံးျပဳ၍ မရသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ထိုေဒသရွိ ျပည္သူလူထုသည္ ေျခလ်င္သာ သြားလာေနၾကရပါေၾကာင္း၊ ၎ေဒသသည္ တခ်ိန္က သစ္ထုတ္လုပ္သည့္ ေဒသျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သစ္ထုတ္လမ္းမ်ားသည္ ဦးတည္ရာမဲ့ရွိုျခင္းေၾကာင့္ ႐ြာသားမ်ားသည္ ထိုသစ္ထုတ္လမ္းမ်ားကိုသာ အသုံးျပဳၿပီး သြားလာေနၾကရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေႏြရာသီသုံးလခန္႔က ဆိုင္ကယ္လမ္းျဖင့္သြားႏိုင္ၿပီး မိုးက်သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္တည္း လမ္းပ်က္သြားၿပီး ေျခလ်င္သြားလာေနရပါေၾကာင္း၊ ဆိုင္ကယ္လမ္း သြားရျခင္းမွာလည္း လယ္ကန္သင္း႐ိုးတေလၽွာက္ စီးနင္းၿပီး သြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎ေဒသသည္ ဟုမၼလင္းမွ မိုင္ ၆၀ ေလာက္ေဝးသည့္အတြက္ မိုးရာသီဆိုလၽွင္ ၿမိဳ႕ႏွင့္အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ သြားပါေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕ျပအုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္တံမေရာက္ရွိႏိုင္္ေအာင္ အလွမ္းေဝးသည့္ ေနရာတြင္ရွိေနပါေၾကာင္း၊ အနီးဆုံးအပိုင္ ေနာင္ဖာမူရဲစခန္းတြင္ ၎ေဒသမွ မိုင္ ၄၀ ခန္႔ေဝးကြာပါေၾကာင္း၊ ထိုေဒသတြင္ရွိသည့္ ေက်း႐ြာေခါင္းေဆာင္ အခ်ိဳ႕သည္ ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိဖူးျခင္း မရွိသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈေၾကာင့္ ထိုေက်း႐ြာရွိ ျပည္သူမ်ား၏ လူေနမႈ၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး အစစအရာရာ နိမ့္က်ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ၎နမ္ထိပ္ကြင္းေခ်ာင္း႐ိုး တေလၽွာက္တြင္ မေဖာ္ထုတ္ရေသးသည့္ လြင္ျပင္ေဒသမ်ားစြာ ရွိေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္လည္း စိုက္ပ်ိဳးေရးကို အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ကိုင္ျခင္းမရွိပါေၾကာင္း၊ ထိုေဒသတြင္ရွိသည့္ ထြက္ကုန္မ်ားကို ေနာင္ဖာမူ-ဟုမၼလင္း ေစ်းမ်ားကို ပို႔ေဆာင္ရန္အတြက္ ကုန္ထုတ္လမ္းမရွိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕ျပအုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ အလွမ္းေဝးရာ‌ ေဒသျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူးယစ္ေဆးသယ္ရာ လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ အသုံးျပဳေနျခင္းလည္း ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ေက်း႐ြာသား အမ်ားစုတြင္လည္း မူးယစ္ေဆးစြဲသူမ်ားအျဖစ္ ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ထိုေဒသကို အဘက္ဘက္မွ တိုးတက္လာေအာင္ ၿမိဳ႕ျပအုပ္ခ်ဳပ္လက္လွမ္း မီႏိုင္ေစရန္အတြက္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ဤလမ္းခရီးတြင္ ေခ်ာင္းျဖတ္မ်ား ခဏခဏ ျဖတ္ေနရျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ တံတားမ်ားလည္း ထိုးေပးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အကယ္၍ လမ္းတံတားမ်ား ေဖာက္လုပ္ေပးမည္ဆိုပါက ပထမဦးစြာ ကနဦးစူးစမ္းမႈျပဳလုပ္သင့္ပါေၾကာင္း အႀကံေပးခ်င္ပါသည္။ ဤလမ္းကို ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္ေက်းလက္လမ္းဦးစီးႏွင့္ ဆက္သြယ္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆိုေဆြးေႏြး ခဲ့ဖူးပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔ဘတ္ဂ်က္အေနျဖင့္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဆိုသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ အားကိုးေမးျမန္းရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


 

ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ဗ်ဴဟာလမ္းမႀကီးမွ နမ္‌့ပါတ္ကား-ေတာင္ေခ်ရင္း-လယ္ဦး- ေနာင္ဖာမူ- တက္ခက္-နားႏူး-မန္သက္-တပ္ကုန္း-ကိုးေတာင္-ဆင္ႏွာေမာင္ ေက်း႐ြာမ်ားသို႔ ဆက္သြယ္ေသာ လမ္းသည္ ေျမသားလမ္းျဖစ္ၿပီး လမ္းအရွည္ ၂၇ မိုင္ ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေျမသားလမ္းသည္ ခႏၲီး-ဟုမၼလင္း လမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေသာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်းလက္လမ္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ စီမံခန္႔ခြဲေသာလမ္းျဖစ္ၿပီး လမ္းအဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္အရ Class (A) ဦးစားေပးအဆင့္ (၁) တြင္ ပါဝင္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါေျမသားလမ္းအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ဆိုပါက ေက်း႐ြာ ၁၀ ႐ြာ၊ အိမ္ေျခ ၁၂၀၀၊ လူဦးေရ ၅၀၀၀ ေက်ာ္ကို အက်ိဳးျပဳမည္ျဖစ္ပါသျဖင့္ ေက်ာက္ေရာေျမလမ္းအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား၊ ကြန္ကရစ္တံတား ၂၅၀ ေပ ႏွစ္စင္းႏွင့္ Box Culvert ခုနစ္စင္း တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ရန္ပုံေငြမ်ားတင္ျပ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ပုံေငြခြဲေဝရရွိမႈအေပၚ မူတည္၍ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း