Skip to main content

ေမးခြန္း အေၾကာင္းအရာ 

u win aungမန္မာႏိုင္ငံႀကီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အဘက္ဘက္ကျမႇင့္တင္ခ်င္သည္ဆိုပါက ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈသည္ အလြန္ပင္အေရးႀကီးလွေၾကာင္းႏွင့္ ပညာေရးျမႇင္တင္ရန္ မူဝါဒမ်ား ခိုင္ခိုင္မာမာ ခ်မွတ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္၏ အဓိကျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူလူငယ္မ်ားအတြက္ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေစမည့္ အရာေတြကိုလည္း ယခုကပင္ ျပင္ဆင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဥပမာအေနျဖင့္ (၄) တန္းႏွင္‌့ (၈) တန္းကို ျပည္နယ္အဆင့္ စစ္ေဆးၿပီး ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေအာင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊  အဆိုပါကိစၥရပ္မ်ားအေပၚ ေလ့လာၾကည့္မည္ဆိုပါက (၄)တန္းႏွင္‌့(၈)တန္းေမးခြန္းမ်ားကို ခ႐ိုင္ သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ စစ္ပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္း အသီးသီးတြင္ ေမးခြန္းတိုက္မ်ားထားရွိသည့္အတြက္လည္း ကုန္က်စရိတ္ကအလြန္ မ်ားျပားလွသည့္ အျပင္ ဆရာဆရာမမ်ားအတြက္ အေျဖလႊာစစ္ရန္ ေမးခြန္းယူ၊ ေမးခြန္းပို႔ျခင္းသည္လည္း အလြန္ တာ၀န္ႀကီးလွပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ (၄) တန္းႏွင္‌့ (၈) တန္းကို ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာင္ေပးသည့္ အတြက္ ေက်ာင္းတြင္လည္း စာေမးပြဲစစ္ႏုိင္ပါေၾကာင္း၊

တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း ၂၀၁၆-၂၀၁၇ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲတြင္ သခ်ၤာေမးခြန္း  တခ်ိဳ႕ မွားေနသည္ဟုသိရပါေၾကာင္း၊  အႀကံျပဳခ်က္အေနျဖင့္ တင္ျပခ်င္သည္မွာ အေျခခံပညာတကၠသိုလ္ဝင္တန္းေမးခြန္းမ်ားကို အဆင့္ျမႇင္‌့ပညာဦးစီးဌာနမွတာဝန္မယူဘဲ အေျခခံ ပညာက ဆရာဆရာမႀကီးမ်ား တာဝန္ယူမည္ဆိုပါက ယခုကဲ့သို႔ ေမးခြန္းမွားယြင္းမႈ သည့္ ကိစၥရပ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚႏိုင္ျခင္း မရွိဟု ထင္မိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံပညာက ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား တာဝန္ယူ၍ ရ/မရ ကိုသိရွိလုိပါေၾကာင္း၊

တကၠသိုလ္ဝင္တန္းတြင္ စာေမးပြဲေမးခြန္း ဘာသာတြဲ(၈)တြဲရွိၿပီး ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္၊ သခ်ၤာဘာသာရပ္မ်ားသည္ ဘာသာတြဲတိုင္းတြင္ ပါရွိပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား အဓိက သင္ယူေနသည့္ ဘာသာရပ္သည္ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒႏွင့္ ဇီဝေဗဒဘာသာရပ္တြဲကိုလည္းေကာင္း၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒႏွင့္ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ကိုလည္းေကာင္း၊  ပထဝီ၊ သမိုင္း၊ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္တြဲကိုလည္းေကာင္း သင္ၾကားေနလ်က္ရွိၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဟူ၍ ဘာသာတြဲ သုံးတြဲ ရွိေပေသာ္လည္း မႏွစ္က ယင္းဘာသာရပ္ကို  သင္ၾကားသည့္ေက်ာင္းသားဦးေရသည္ တစ္ဦးသာရွိသည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊

ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းမ်ား၌ စာသင္ခန္းမ်ား၊ ဆရာဆရာမမ်ား လံုေလာက္ျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ပထဝီ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ သမိုင္း ဘာသာတြဲကို သင္ၾကားသည့္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အခန္း(၁)ခန္းျဖင့္ သီးသန္႔သင္ယူႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ  အခန္းေျပာင္း သင္ၾကားေနရပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဘာသာတြဲ(၈)တြဲမွ တကၠသိုလ္စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ပါကလည္း တကၠသိုလ္တက္ေရာက္ရန္ကိုသာ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ မလိုအပ္သည့္ ဘာသာတြဲကို ျဖဳတ္သိမ္းရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

ေျဖၾကားခ်က္ 

win maw tunအေျခခံပညာက႑တြင္ အေျခခံပညာအရည္အေသြးျမင့္မားေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး အေျခခံပညာမူလတန္းအဆင့္၏ ေနာက္ဆုံး အတန္းျဖစ္သည့္ Grade 5 ၊ အေျခခံပညာအလယ္တန္းအဆင္‌့၏ ေနာက္ဆုံးအတန္းျဖစသည့္ Grade 9 တို႔ကို ခ႐ိုင္အဆင့္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အဆင့္ စာေမးပြဲမ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံစာစစ္ဦးစီးဌာန၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ က်င္းပလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါစာေမးပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၏ အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္သည္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အကဲျဖတ္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အရည္အေသြး ျမင့္မားေစရန္သာ ရည္႐ြယ္က်င္းပခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ‌ေျဖဆိုႏိုင္မႈအေပၚမူတည္ၿပီး ေအာင္/႐ႈံးသတ္မွတ္ကာ အတန္းခ်ရန္အတြက္ ရည္႐ြယ္ျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ယခင္က အေျခခံ ပညာအဆင့္တြင္ အဆင့္အလိုက္ ၿပီးဆုံးခ်ိန္ေရာက္ပါက ေနာက္ဆုံးအတန္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းမ်ား၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ စစ္ေဆးအတန္းတင္ေပးသည့္ စနစ္ကို ကာလ ၾကာရွည္စြာ က်င့္သုံးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထုိသို႔ က်င့္သုံးခဲ့ရာတြင္ အေျခခံပညာအရည္အေသြျမင့္မားေရးအတြက္ အကဲျဖတ္စစ္ေဆးသည့္ စံ သတ္မွတ္မႈျဖင့္ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ၿပီးလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္ကို ေတြ႔ရွိ ရသည့္အတြက္ တင္ျပပါယခုစနစ္ကို ေျပာင္းလဲက်င္‌့သုံးခဲဲ့ပါေၾကာင္း၊

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အေျခခံပညာဖြဲ႕စည္းပုံအသစ္ (KG+12) စနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲအေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ရွိရာတြင္ သင္႐ိုးသစ္မ်ား၊ သင္ၾကားနည္းအသစ္မ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးအကဲ ျဖတ္သည့္စနစ္သစ္မ်ားကို ဆက္လက္ျပျပင္ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါ ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားအဆင့္ စစ‌္ေဆးအကဲျဖတ္မႈဆိုင္ရာ မူဝါဒမ်ားကို ေရးဆြဲျပဳစု ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိၿပီး စစ္ေဆးအကဲျဖတ္မႈဆိုင္ရာ မူဝါဒႏွင့္အညီေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အတန္းတြင္း သင္ယူမႈ ေန႔စဥ္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ျခင္း၊ သင္ယူၿပီး စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ျခင္း၊ ေက်ာင္းအဆင္‌့စစ္ေဆး အကဲျဖတ္သည့္ တတ္ေျမာက္မႈစစ္ေဆးျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္‌့စားေမးပြဲအဆင္‌့မ်ား အဆင့္အလိုက္စနစ္တက် သတ္မွတ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ Grade 5  ႏွင့္ Grade 9 စာေမးပြဲမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာေက်ာင္းမ်ားတြင္သာ စစ္ေဆးသည့္ ေက်ာင္းစစ္အတန္းတင္ စာေမးပြဲမ်ားအျဖစ္ ယခင္ စနစ္မ်ားအတိုင္း ျပန္လည္စစ္ေဆးႏိုင္ရန္ ယခုအခ်ိန္တြင္အစီအစဥ္ မရွိပါေၾကာင္း၊  

အေျခခံပညာအဆင့္၏ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံစာစစ္ဦးစီးဌာန၏ ႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္ေဆာင္႐ြက္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္စာေမးပြဲျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္မွသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ဥကၠ႒၊ ဘာသာရပ္စာစစ္မွဴးခ်ဳပ္မ်ားက ေမးခြန္းမ်ားျပဳစု စစ္ေဆးေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္စာေမးပြဲျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အထက္တန္းအဆင္‌့သင္ဆရာဆရာမႀကီးမ်ားသည္ ဘာသာရပ္အလိုက္ အေျဖလႊာ စစ္ေဆးည့္ တာဝန္ကိုသာယူရပါေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္ဝင္စားေမးပြဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္‌့တကၠသိုလ္ ဝင္ခြင္‌့ကို ရည္႐ြယ္ၿပီးစစ္ေဆးသည့္ စာေမးပြဲျဖစ္ပါသျဖင့္ မိိမိတို႔ကိုယ္တိုင္သင္ၿပီး မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းျပဳစု စစ္ေဆးျခင္းထက္ ယခုလက္ရွိေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ စနစ္သည္ ပိုမ ေကာင္းမြန္ေသာ စနစ္ျဖစ္ပါ ေသာေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲေမးခြန္းမ်ားကို အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ေနသည့္ ဆရာဆရာမႀကီးမ်ားကို တာ၀န္ေပးအပ္ရန္ အစီအစဥ္မရွိပါေၾကာင္း၊

အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္တြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ေ႐ြးခ်ယ္သင္ယူႏိုင္ရန္ ဘာသာ တြဲ(၈)တြဲ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင္‌့၏ ဒသမတန္းတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အမွန္တကယ္သင္ယူလ်က္ရွိေသာ ဘာသာတမ်ားအတြက္သာ ေမးခြန္းေတြက ျပဳစုစစ္ေဆးျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ မလိုအပ္သည့္ ဘာသာရပ္ဟူ၍ သတ္မွတ္၍မရပါ ေၾကာင္း၊ တင္ျပပါဘာသာတြဲ(၈)ခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး အေျခခံပညာဖြဲ႕စည္းပုံအသစ္ KG+12 (KG+5+4+3) စနစ္သစ္အရ အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္တြင္ အတန္းဆင့္ (၃) တန္းျဖစ္ လာမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ လိုအပ္သည့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းအၫႊန္းေဘာင္အသစ္ႏွင့္အညီ မသင္မေနရ ဘာသာရပ္မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္သင္ယူခြင္‌့ရွိေသာ ဘာသာရပ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္လာမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အဆုိပါသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအေပၚမူတည္ၿပီး လက္ရွိဘာသာတြဲစနစ္ကို လိုအပ္သလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္႐ြက္ပါမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားပါသည္။


 

ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း