Skip to main content

ပြည်ထောင်စုသမ္မတ မြန်မာနိုင်ငံသည်အေးချမ်းသာယာဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ပြီး အပြည်ပြည် ဆိုင်ရာ မိသားစုအလယ်တွင်ထိုက်တန်သောနေရာတစ်ခုရရှိရန် ဒီမိုကရေစီနိုင်ငံရေး ကျင့်စဉ်နှင့်ဥပဒေစိုးမိုးရေးသည် မရှိမဖြစ်အရေးပါသောကြောင့် တရားဥပဒေစိုးမိုးရေး ကို လူ့အခွင့်အရေး နယ်ပယ်မှတစ်ဆင့် စတင်သင့်ကြောင်း၊ ဆဋ္ဌမအကြိမ် ပုံမှန်အစည်းအဝေး မတ်လ ၁၉ ရက်နေ့တွင် UNCAT နှင့်စပ်လျဉ်းသောအဆိုကို တင်သွင်းခဲ့ပြီး နောက် ဒီမိုကရေစီအင်အားစုများ၊ ဥပဒေပညာရှင်များနှင့် ဘန်ကောက်မြို့အခြေစိုက် (UNCAT) ခေါ် လူ့အခွင့်အရေး မဟာကော်မရှင်ရုံးကြီး မှပြည်ထောင်စုအစိုးရ၏ဆောင်ရွက်မည့် ကိစ္စရပ်များအပေါ် စိတ်ပါဝင်စားမှုရှိကြောင်း၊ ထို့ကြောင့်  ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရအနေဖြင့် (UNCAT)United Nations Convention Against Torture လူမဆန်စွာ၊ ရက်စက်ယုတ်မာစွာ၊ လူ့သိက္ခာကို ညှိုးနွမ်းကျဆင်းစေသော အရေးယူအပြစ်ပေးခြင်းကို ဆန့်ကျင်သည့် ကမ္ဘာ့ကုလသမဂ္ဂ အပြည်ပြည် ဆိုင်ရာ ပဋိညာဉ်စာတမ်းအား မည်သည့်အချိန်တွင်လေးစားလိုက်နာ၍ လက်မှတ်ရေးထိုးမည်ကို သိရှိလိုပါကြောင်း၊ ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီး လက်ပံတန်းမြို့နယ်တွင်တာဝန်ကျ ရဲတပ်သားသည် လက်ထပ်ခွင့်မတင်ခြင်းအတွက် လက်ပံတန်းမြို့နယ်ရဲစခန်းမှူး၏ ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်ခြင်းခံရသော ကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ လက်ထပ်ခွင့်မတင်သော ရဲတပ်သားတစ်ဦးကို အထက်အရာရှိ တစ်ဦးအနေဖြင့် ဥပဒေကြောင်းအရ နှိပ်စက်ညှင်းပမ်းပြီး အရေးယူ အပြစ်ပေးနိုင်ခြင်းရှိ/မရှိနှင့်ထိုကဲ့သို့အပြစ်ပေးခွင့်မရှိပါက ၎င်းအား မည်ကဲ့သို့အရေးယူ အပြစ်ပေးမည်ကို သိရှိလို ပါကြောင်း၊ တရားရုံးမှ အရေးယူအပြစ်ပေးသောပြစ်ဒဏ်မချမှတ်သေးပါက တစ်စုံတစ်ယောက်သည် ပြစ်မှု ကျူးလွန်သူ မဟုတ်ဟု သဘောထားရမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ မကွေးတိုင်း၊ ပွင်ဖြူမြို့တွင် ရေစည်လှည်းတွန်း ၍ ရေရောင်းစားသူအား လုပ်ငန်းရှင်တစ်ယောက်၏ခိုးမှုသံသယဖြစ်မှုကြောင့် အရာရှိတစ်ဦးက သေနတ်ဖြင့် ပစ်လိုက်ရာ အံသွားတွေကျွတ်ထွက်သည့် ကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီး၊ လက်ပံတန်းမြို့နယ်မှ အရာရှိနှင့်မကွေးတိုင်း၊ ပွင်ဖြူမြို့မှအရာရှိတို့သည် တစ်ဦးတစ်ယောက်တည်း ဟုတ်/မဟုတ်သိရှိလို ပါကြောင်း မေးမြန်းပါသည်။

လူ့အခွင့်အရေးနှင့်ပတ်သက်၍ နိုင်ငံတကာက အသိအမှတ်ပြုသော လူ့အခွင့်အရေး ဆိုင်ရာ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ စာချုပ်စာတမ်း  ၉ ခုရှိပါကြောင်း၊ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်ခြင်းကို ဆန့်ကျင်သော ကုလသမဂ္ဂစာချုပ်နှင့်ပတ်သက်ပြီး ဆွေးနွေး  ရှင်းလင်းတင်ပြမည်ဖြစ် ပါကြောင်း၊ အဓိကစာချုပ် စာတမ်းများမှာ

၁။       လူမျိုးခွဲခြားမှု အားလုံးပပျောက်ရေးဆိုင်ရာ နိုင်ငံတကာကွန်ဗင်းရှင်း

၂။       ပြည်သူများအခွင်‌့အရေးနှင့် အခွင့်အရေးဆိုင်ရာ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာစာချုပ်

၃။       စီးပွားရေး၊ လူမှုရေးနှင့် ယဉ်ကျေးမှု အခွင့်အရေးဆိုင်ရာ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ သဘောတူစာချုပ်

၄။       အမျိုးသမီးများအားခွဲခြားဆက်ဆံမှုပုံသဏ္ဍာန်အားလုံးပပျောက်ရေးဆိုင်ရာ ကွန်ဗင်းရှင်းတွင်

၅။ ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်မှုနှင့် အခြားသော ရက်စက်၊ ကြမ်းကြုတ်၊ လူမဆန်သည့် (သို့မဟုတ်) လူ့သိက္ခာညှိုးနွမ်းစေသည့် ပြုကျင့်မှု(သို့မဟုတ်) ပြစ်ဒဏ်ပေးမှုတို့အား ဆန့်ကျင်သည့်ကွန်ဗင်းရှင်း

၆။       ကလေးသူငယ် အခွင့်အရေးများဆိုင်ရာကွန်ဗင်းရှင်း

၇။ ရွှေ့ပြောင်းအလုပ်သမားများ၊ ၎င်းတို့၏မိသားစုဝင်များနှင့်  အခွင့်အရေး အကာအကွယ်ပေးရေး ဆိုင်ရာ နိုင်ငံတကာကွန်ဗင်းရှင်း

၈။       လူပုဂ္ဂိုလ်များ အဓမ္မပျောက်ဆုံးမှုမှ အကာအကွယ်ပေးရေးဆိုင်ရာ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာကွန်ဗင်းရှင်း

၉။       မသန်စွမ်းသူများ၏ အခွင့်အရေးများဆိုင်ရာ ကွန်ဗင်းရှင်း

ထို့အတူ အဆိုပါစာချုပ်စာတမ်းများ ချုပ်ဆိုပြီးနောက်ပိုင်းတွင် လိုအပ်ချက်အရ ထပ်မံဖြည့်စွက် ချုပ်ဆို ထားသော နောက်ဆက် တွဲစာချုပ် (Optional Protocol)နှစ်ခုလည်းရှိပါကြောင်း၊လူ့အခွင့်အရေးနှင့် ပတ်သက်သော အဓိက အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ စာချုပ်စာတမ်း ၉ ခုအနက် အမျိုးသမီးဆိုင်ရာ ကလေးဆိုင်ရာနှင့် မသန်စွမ်းမှုဆိုင်ရာ ကွန်ဗင်းရှင် ၃ ခုကို မြန်မာနိုင်ငံက စာချုပ်ဝင်နိုင်ငံ(State Party)အဖြစ် သဘောတူပါဝင် (accession)ပြုလုပ်ထားပြီးဖြစ်ပါကြောင်း၊မိမိနိုင်ငံ၏ အမျိုးသားအကျိုးစီးပွားဖြစ်ထွန်းစေ မည့် နိုင်ငံတကာဥပဒေစာ ချုပ်များကို ပါဝင်လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့ပြီး ယင်းနှင့်လိုက်လျောညီထွေရှိရန် အတွက် ပြည်တွင်းဥပဒေများကို လည်းပြင်ဆင်ပြဋ္ဌာန်းခဲ့ပါကြောင်း၊ယခုအချိန်တွင် နိုင်ငံတော်အစိုးရက လူ့အခွင့်အရေးဆိုင်ရာ အဓိကစာချုပ် စာတမ်းများတွင် ပါဝင်သော စီးပွားရေး၊ လူမှုရေးနှင့် ယဉ်ကျေးမှု အခွင့်အရေးများဆိုင်ရာ သဘောတူစာချုပ်ကို ပါဝင်လက်မှတ်ရေးထိုးရန်အတွက် အထူးအာရုံစိုက် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိချိန်ဖြစ်ပါကြောင်း။

ထို့အတူ ကလေးသူငယ်များနှင့် လက်နက်ကိုင် ပဋိပက္ခနှင့် စပ်လျဉ်းသည့် ကလေးသူငယ်အခွင်‌့အရေးဆိုင်ရာ ကွန်ဗင်းရှင်း၏ နောက်ဆက်တွဲ အခြေပြုစာချုပ်ကိုလည်း မြန်မာနိုင်ငံက ပါဝင်လက်မှတ်ရေးထိုးရန် လေ့လာ မှုများ၊ ညှိနှိုင်းမှုများကို ကြိုးစားဆောင်ရွက်နေပါကြောင်းနှင့် ထိုသို့ဆောင်ရွက်ရာတွင် စီးပွားရေး၊ လူမှုရေးနှင့် ယဉ်ကျေးမှု အခွင့်အရေးများဆိုင်ရာ နိုင်ငံတကာသဘောတူစာချုပ်ကို မြန်မာဘာသာသို့ပြန်ဆိုခြင်း၊ သက် ဆိုင်ရာ ပြည်တွင်းအဖွဲ့အစည်းများ၊ဝန်ကြီးဌာနများနှင့် ဆွေးနွေးညှိနှိုင်းခြင်း၊ မြန်မာနိုင်ငံအမျိုးသား လူ့အခွင့်အရေးဆိုင်ရာ မဟာမင်းကြီးရုံးတို့နှင့် ပူးပေါင်းပြီးအလုပ်ရုံဆွေးနွေးပွဲများ ကျင်းပခြင်းတို့ကို ပြုလုပ်လျက်ရှိ ပါကြောင်း၊ ဤသို့ပြုလုပ်ခြင်းမှာ စာချုပ်ပါအချက်များအပေါ် လိုက်နာဆောင်ရွက်ရမည့် ဌာနများ၊ အဖွဲ့အစည်းများ အားလုံးက သိရှိသဘောပေါက်စေရန် ရည်ရွယ်ခြင်းဖြစ်ပါကြောင်း၊ CAT ကွန်ဗင်းရှင်း နှင့် ပတ်သက်သော အဆိုကို ဆဋ္ဌမပုံမှန် အစည်းအဝေးတွင်ဒေါက်တာအောင်မိုးညိုက တင်သွင်းခဲ့ပြီး ပထမအကြိမ် နိုင်ငံခြားရေး ဝန်ကြီးဌာန၊ ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီးဌာန၊ ပြည်ထောင်စုရှေ့နေချုပ်ရုံး၊ ပြည်ထောင်စုတရားလွှတ်တော်ချုပ်ရုံးတို့မှ တာဝန်ရှိပုဂ္ဂိုလ်များနှင့် ပြည်သူ့လွှတ်တော်ဥက္ကဋ္ဌတို့မှဆွေးနွေးကာ စာချုပ်ကို လက်မှတ်ရေးထိုးရန် တိုက်တွန်းေ ကြာင်း အဆိုကို ပြည်သူ့လွှတ်တော်တွင် မှတ်တမ်းတင်ထားရှိပြီး သက်ဆိုင်ရာဝန်ကြီးဌာနက တာဝန် ယူဆောင်ရွက်သွားရန် ဆုံးဖြတ်ခဲ့ပါကြောင်း။

အာဆီယံနိုင်ငံများအနက် ကမ္ဘောဒီးယား၊ အင်ဒိုနီးရှား၊ လာအို၊ ဖိလစ်ပိုင်၊ ထိုင်းနှင့် ဗီယက်နမ် နိုင်ငံတို့က ကွန်ဗင်းရှင်း အပေါ် လက်မှတ်ရေးထိုးခြင်း (သို့) အတည်ပြုခြင်း (သို့) သဘောတူပါဝင်ခြင်း ကို ပြုလုပ်ထား ပါကြောင်း၊ ကျန်အာဆီယံ အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများသည် ပါဝင်လက်မှတ်ရေးထိုးထားခြင်းမရှိသေးပါကြောင်း၊ စာချုပ်တွင် ပါဝင်မှုနှင့်ဆက်စပ်အရေးကြီးသည်မှာ လိုက်နာရမည့်အချက်များ ကတိကဝတ်များအရ လိုက်နာအကောင်အ ထည်ဖော်ရမည့်တာဝန်ဝတ္တရားများကို စဉ်းစားချိန်ဆကာ စာချုပ်တွင်ဖော်ပြထားသော အချက်အလက်များ၊ စကား ရပ်များ ကို ကွန်ဗင်းရှင်နှင့်အညီ သို့မဟုတ် မိမိတို့၏ ဖွဲ့စည်းပုံအခြေခံ ဥပဒေနှင့်အညီ သို့မဟုတ် ပြည်တွင်း ဥပဒေများနှင့်အညီ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုရန်အတွက် လိုအပ်သည့် ဥပဒေပြင်ဆင်၊ ဖြည့်စွက်ချက်၊ ပြောင်းလဲမှု များ ဆောင်ရွက်ကောင်းဆောင်ရွက်ရည်မည်ဖြစ်သည့်အပြင် အကောင်အထည်ဖော်ရာတွင်လည်း အမျိုးသား အာဏာပိုင်အဖွဲ့တစ်ရပ်ထူထောင်ရန် လို/မလိုနှင့် ဥပဒေအသစ်တစ်ရပ် ပြဋ္ဌာန်းရန် လို/မလိုတို့ကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားကြရမှာဖြစ်ပါကြောင်း၊

မိမိနိုင်ငံ၏ လိုက်နာအကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်ချက်များကို အပြည်ပြည်စာချုပ်ဆိုင်ရာ ကော်မတီများသို့ အစီရင်ခံစာတင်သွင်းခြင်းနှင့် မေးမြန်းစစ်ဆေးခြင်းများနှင့် ရှင်းလင်းဖြေကြားခြင်းများကိုပါလုပ်ဆောင်နိုင်သော လူသားစွမ်းရည်၊  စာချုပ်ပါ ပြဋ္ဌာန်းချက်များ၊ အဓိပ္ပါယ်ဖွဲ့ဆိုချက်များနှင့် စပ်လျဉ်းပြီး နိုင်ငံတကာဥပဒေအရ စကားရပ် တစ်ခုချင်း အဓိပ္ပါယ်သက်ရောက်မှုများ၊ အခြားနိုင်ငံများ၏ အလေ့အထများ၊ မိမိနိုင်ငံ၏ အချုပ်အခြာ အာဏာနှင့် အကျိုးစီးပွားထိခိုက်နိုင်ချေများအပေါ်ပါ ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် လေ့လာ သုံးသပ်ရန်လိုအပ်ပါကြောင်း၊  ကွန်ဗင်းရှင်နှင့်အညီ ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်မှု တားဆီးရေးအတွက် ဥပဒေပြုရေး၊ အုပ်ချုပ်မှုနှင့် တရားစီရင်ရေးအပိုင်း များတွင်  ထိရောက်သော အရေးယူမှုများ ပြုလုပ်နိုင်ရမည့်အခြေအနေ ဖြစ်စေရန်နှင့် ကွန်ဗင်းရှင်းအရ ဥပဒေ အကောင်အထည်ဖော်သူများ၊ စစ်ဘက်၊ အရပ်ဘက်၊ ဆေးဘက်ဆိုင်ရာဝန်ထမ်းများ၊ အစိုးရ အရာထမ်းများ၊ တရားစီရင်ရေးတွင်ပါဝင်သူများ၊ ဖမ်းဆီး၊ ထိန်းသိမ်း၊ အကျဉ်းချခြင်းတို့နှင့် ဆက်စပ်ပြီး စစ်ဆေးမေးမြန်း သူများကို လေ့ကျင့်သင်တန်းပေးရာ၌ ညှင်းပမ်းမှုတားဆီးရေးဆိုင်ရာ ပညာပေးများ၊ သတင်းအချက်အလက်များ အပြည့်အဝပါဝင်စေရမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ ထို့ပြင် စာချုပ်ပါ အချက်များကို ဖော်ပြပါဝန်ထမ်းများအတွက် ထုတ်ဝေမည့်နည်းဥပဒေများ သို့မဟုတ် ညွှန်ကြား ချက်များတွင် ထည့်သွင်းရမည့်ကိစ္စကိုလည်း စဉ်းစားရမည်ဖြစ် ပါကြောင်း၊ ကွန်ဗင်းရှင်းနှင့်အညီ ဥပဒေပြင်ဆင်/ဖြည့်စွက်မှုများ၊ ဥပဒေ၊ အုပ်ချုပ်မှုနှင့် တရားစီရင်ရေးအပိုင်းတို့တွင် အရေးယူဆောင်ရွက်မှုများကို လေ့ကျင့်သင်တန်းပေးမှုများဆောင်ရွက်ရမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊

 လက်မှတ်ရေးထိုးသည်နှင့် တစ်ပြိုင်နက် စာချုပ်ပါပြဋ္ဌာန်းချက်များကို အပြည့်အဝ အကောင်အထည် မဖော်နိုင်သေး သည့်တိုင် စာချုပ်နှင့်ဆန့်ကျင်သည့်ကိစ္စများ မပေါ်ပေါက်အောင် ဆောင်ရွက်ရန် တာဝန်ရှိသည့် အတွက်  CAT ကွန်ဗင်းရှင်းကို လက်တွေ့လိုက်နာအကောင်အထည်ဖော်ရန် မိမိတို့အသင့်ဖြစ်မည့် အချိန်ပါဝင်ခြင်း၊ အဆင်သင့်မဖြစ်မီ ပါဝင်ပါက စာချုပ်လိုက်နာအကောင်အထည်ဖော်မှုအပိုင်းတွင် အားနည်းခြင်း၊ ဝေဖန်ပြစ်တင်ခံ ရခြင်းများ ကြုံတွေ့လာနိုင်မှု ရှိသောကြောင့် နိုင်ငံ၏ဂုဏ်သိက္ခာကို ထိခိုက်လာနိုင်မှု အခြေအနေကိုပါ စဉ်းစားသုံး သပ်ရပါကြောင်း၊  CAT ကွန်ဗင်းရှင်းဝင် ၁၅၄ နိုင်ငံအနက် လက်မှတ်ရေးထိုးပြီး၊ အတည်ပြုပါဝင်ခဲ့ သည့်နိုင်ငံ ၈၁ နိုင်ငံသည် ကွန်ဗင်းရှင်းသို့ အတည်ပြုပါဝင်ရန်ယေဘုယျအားဖြင့် ၂နှစ်မှ ၄ နှစ်အတွင်း အချိန်ယူ လေ့လာ သည့်ကိုတွေ့ရှိရကြောင်း၊ နိုင်ငံ၏ အချုပ်အခြာအာဏာနှင့်အကျိုးစီးပွားကို ထိခိုက်မှုမရှိဘဲ ပါဝင်လက်မှတ်ရေးထိုး ပါက အကျိုးဖြစ်ထွန်းမည့် ကိစ္စဖြစ်ကြောင်း လေ့လာပြီးနောက် သက်ဆိုင်ရာဝန်ကြီးဌာနများ၊ နိုင်ငံတော်၏ဥပဒေပြု၊ တရားစီရင်ရေးအဖွဲ့အစည်းများနှင့်အခြားပါဝင်ပတ်သက်သည့် ဌာနများအကြား အထပ်ထပ်ညှိနှိုင်း မှုများ ပြု လုပ်ပြီး၊ ပြည်ထောင်စုအစိုးရအဖွဲ့ အစည်းအဝေးသို့တင်ပြခြင်း၊ လွှတ်တော်သို့ တင်ပြခြင်းတို့ကို လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများနှင့်အညီ၊ သက်ဆိုင်ရာဝန်ကြီးဌာနက ပြုလုပ်ပြီးနောက် ဆုံးဖြတ်ချက်များနှင့် အညီ ဆောင်ရွက်သွားရမှာဖြစ်ပါကြောင်း၊ ထို့ကြောင့် ညှင်းပမ်းနှိပ်စက်မှုနှင့် အခြားသော ရက်စက်ကြမ်းကြုတ်၊ လူမဆန်သည့် သို့မဟုတ် လူ့သိက္ခာညှိုးနွမ်းစေသည့်ပြုကျင့်မှု သို့မဟုတ် ပြစ်ဒဏ်ပေးမှုတို့အား ဆန့်ကျင်သော စာချုပ်သို့ ဆောလျင်စွာ ပါဝင်ရေးရှေ့ရှုလျက် အဆင့်ဆင့် လေ့လာသုံးသပ် အကောင်အထည်ဖော်မှုများကို သက်ဆိုင်ရာဝန်ကြီးဌာနများအကြား စဉ်ဆက်အပြတ်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်သည်ကို အစီရင်ခံတင်ပြအပ် ပါကြောင်း၊ ပြည်သူ့လွှတ်တော်နှင့် အခြားသက်ဆိုင်သောဝန်ကြီးဌာနများက ဤစာချုပ်ပါဝင်ရေးအား ပြည်သူ့ လွှတ်တော်မှာ တိုက်တွန်းခြင်း၊ ထောက်ခံခြင်း၊ ဆွေးနွေးခြင်းပြုခဲ့ပြီးဖြစ်ခြင်းကြောင်း၊ နိုင်ငံခြားရေးဝန်ကြီး ဌာနအနေဖြင့် ယခု ၂၀၁၄ ခုနှစ်၊ စက်တင်ဘာလအတွင် အမေရိကန်ပြည်ထောင်စု၊ နယူးယောက်မြို့၊ ကုလသမဂ္ဂဌာနချုပ်တွင် ကျင်းပသော ၆၉ ကြိမ်မြောက် ကုလသမဂ္ဂအထွေထွေညီလာခံ၏ အစပိုင်းတွင် ပြု လုပ်သော နိုင်ငံတကာစာချုပ်စာတမ်းများ ရေးထိုးပွဲတွင် ပါဝင် လက်မှတ်ရေးထိုးနိုင်ရန်အတွက် ရည်မှန်းချက်ထား၊ ဦးတည်ညှိနှိုင်းမည်ဖြစ်ပါကြောင်းနှင့် စာချုပ်ဆိုင်ရာနှင့်ပတ်သက်ပြီး ကနဦးညှိနှိုင်းမှုများကို ပြုလုပ်လျက်ရှိပါကြောင်း၊ ထို့အပြင် အသေးစိတ်အချက်အလက် လေ့လာမှုများ၊ စာချုပ်ဆိုင်ရာလိုက်နာဖွယ်အချက်များကို အကောင်အ ထည်ဖော်ရေးတွင် ပါဝင်ဆောင်ရွက်ရမည့် သက်ဆိုင်သည့် အခြားအဖွဲ့အစည်းများ၊ ဝန်ကြီးဌာနများနှင့် အသေးစိတ်လေ့လာမှုများ၊ လုပ်ငန်းစဉ်များကိုလည်း ပူးပေါင်းပြုလုပ်လျက် ရှိပါကြောင်း၊ ရဲတပ်သားအား အချုပ် ခန်းမှ လက်သီးထိုးမှုနှင့် မကွေးတိုင်း၊ပွင့်ဖြူမြို့တွင် ချိုတာကြီးဆိုသည့်လူငယ်အား ဒုရဲအုပ်မှ သေနတ်နှင့်ပစ်လိုက်သည့် ကိစ္စနှင့်ပတ်သက်ပြီးနိုင်ငံခြားရုံးဝန်ကြီးဌာန အနေနှင့် ဖြေကြားဖို့အခက်အခဲရှိ သည့်အတွက် သက်ဆိုင်ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီးဌာန အနေဖြင့် ဖြေကြားခြင်းကပိုမို ပြည့်စုံလုံလောက် မယ်ဖြစ်ပါကြောင်း ဖြေကြားပါသည်။