Skip to main content

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား တင္သြင္းေသာ အဆိုမ်ား၊ ေမးခြန္းမ်ား၊ အစီရင္ခံစာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ သေဘာထားသံုးသပ္ခ်က္

ဥကၠ႒။           ။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။  ဦးေဖသန္းရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈ၊ အႀကံေပးမႈဟာ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး တာဝန္ခံတာဝန္ယူေစလိုတဲ့ ေစတနာပါလို႔ တာဝန္ရွိတဲ့သူမ်ား လည္း ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး တာဝန္ခံႏိုင္ဖို႔ တင္ျပသြားတဲ့အတြက္ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ ႀကိဳလည္းႀကိဳဆိုပါတယ္။ ထိုနည္းတူစြာပဲ မိမိလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ဆိုင္တဲ့ကိစၥမ်ားကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာေဆာင္႐ြက္ၿပီး တာဝန္ခံတာဝန္ယူတယ္ဆိုတာလည္း လႊတ္ေတာ္ ကို တင္ျပလိုပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒီေန႔မနက္ ၉း၁၅ မိနစ္က ေမးခြန္း၊ အဆိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မိမိလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံကို အေၾကာင္းၾကားမႈ၊ သတင္းေပးမႈေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အဆိုေတြတင္သြင္းခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေခၚယူၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးရွင္းျပခဲ့တာကို လည္း လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ သိေအာင္ ဒီမွာတင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆ႒မပုံမွန္အစည္းအေဝး မွာ ႏိုင္ငံႏွင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတဲ့ စီမံကိန္း၊ ဘတ္ဂ်က္ သို႔မဟုတ္ ရ/သုံးႏွင့္ အခြန္ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း ခုန ဦးေဖသန္း ေဆြးေႏြး သလိုပဲ ဒီဥပေဒမ်ားဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အင္မတန္မွအေရးႀကီးတဲ့ ဥပေဒမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဥပေဒေတြျပ႒ာန္းတဲ့ေနရာမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္စနစ္တက် ျပ႒ာန္းၿပီးႏိုင္ငံ့အက်ိဳး၊ ျပည္သူ႕အက်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရမယ္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔အညီ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးေတြကို ခါတိုင္း ပုံမွန္အစည္းအေဝးေတြမွာ တစ္ေန႔လုံးေဆာင္႐ြက္ၿပီး ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ေန႔တစ္ဝက္ အစည္းအေဝး လုပ္မယ္၊ က်န္တစ္ဝက္ကိုေတာ့ ေကာ္မတီမ်ားအလိုက္ အစည္းအေဝးေတြ ၫွိႏႈိင္းမႈေတြလုပ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီးဒီအတိုင္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ပုံမွန္အစည္းအေဝးဟာ လႊတ္ေတာ္ ရတဲ့အခ်ိန္ကာလရဲ႕ တစ္ဝက္ပဲရပါတယ္။ ၿပီးရင္ ဒီတစ္ပတ္မွာ မျဖစ္မေနျပ႒ာန္းေပးရမယ့္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးဖို႔ တာဝန္ေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာရွိပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သမၼတႀကီး ေမတၱာရပ္ခံထားတဲ့ ထားဝယ္စက္မႈဇုန္ကိစၥမ်ိဳး၊ ဘဏ္ဥပေဒကိစၥမ်ိဳးအပါအဝင္ အေရးတႀကီးျပ႒ာန္း ရမယ့္ အေရးတႀကီးဆိုတဲ့ေနရာမွာ လႊတ္ေတာ္ကာလမွာ ျပ႒ာန္းေပးရမယ့္ ၆ ခု ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ဥပေဒျပ႒ာန္းဖို႔ အေႂကြးတင္ေနတာက အေႂကြးတင္တယ္ဆိုတာ ဟိုဘက္ဒီဘက္ေဆာင္႐ြက္ၿပီးမွ ၿပီးမယ္ကိစၥေတြက ၉၀ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဥပေဒ ေတြျပ႒ာန္း ႏိုင္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္ေပးရမယ္၊ အခ်ိန္ေပးရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတစ္ပတ္ ဆ႒မပုံမွန္ အစည္းအေဝးမွာ ေဆာင္႐ြက္မယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္မွာေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ ေမးခြန္း၊ အဆိုအပိုင္းကို ထိုက္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေပးမွာသာ ခုနက အေရးႀကီးတဲ့ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဘက္ ကလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးမဆုံး႐ႈံးေစခ်င္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ေမးခြန္းမ်ားကို မိမိလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တာဝန္ယူ တာဝန္ခံ ေဆာင္႐ြက္မွာနဲ႔အညီ ေမးခြန္းမွန္သမၽွကိုမစိစစ္ဘဲေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ သက္ဆိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသိေအာင္ အကုန္လုံးေမးခြန္းမွန္သမၽွကို ေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ၾကယ္ပြင့္ျပေရာ၊ ၾကယ္ပြင့္ မျပေရာ၊ အဆိုႏွင့္ပတ္သက္လို႔ေတာ့ စဥ္းစားေဆာင္႐ြက္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြ၊ အဆိုေတြ ေနာက္ Agenda အစီအစဥ္ေတြ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာလည္း ပိုမိုၿပီးစနစ္က်ၿပီးေတာ့ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းေအာင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠ႒ရယ္၊ ဥပေဒႏွင့္အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာ ဆန္းစစ္သုံးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒ရယ္၊ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ရယ္ တာဝန္ေပးၿပီးေတာ့ စိစစ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အဆိုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကထားရွိတဲ့သေဘာထား အေျခအေနေလးကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ အဆိုတစ္ရပ္ဟာ ဒီအဆိုေအာင္ျမင္သြားၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ တခ်ိဳ႕ဥပေဒျဖစ္သြားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မူဝါဒျဖစ္သြားပါတယ္။ တိတိ က်က်ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ဆိုရင္ ဥပေဒအထိေဆာင္႐ြက္ရတာေတြရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဆိုတင္တဲ့ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က စဥ္းစားထားတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ရည္႐ြယ္ခ်က္က ဒီအဆိုတင္လိုက္တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေပၚ အထင္ေသးျခင္းမခံရေစလိုဘူး။ ဒုတိယအခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္အေပၚ အထင္ေသး၊ အျမင္ေသးမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ တတိယ အခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ဒီေန႔ခံယူေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ ပါတီစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ကိုးကြယ္တဲ့မူအစြဲမထားဘဲႏွင့္ အမ်ားအတြက္၊ တိုင္းျပည္အတြက္၊ ျပည္ေထာင္စုအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ အဆိုမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက်တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရး မပ်က္ေစခ်င္ဘူး ပိုေကာင္းေစခ်င္တယ္။ ဒီအျပင္ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥတစ္ခုက အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္လည္း ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အဓိကလိုေနတာက တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရးတစ္ခုတည္းတင္ မဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသားျပန္လည္စည္းလုံးေရးဟာ မိမိတို႔ႏိုင္ငံမွာ တကယ္ကို လိုအပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အဆိုတင္လိုက္လို႔ ဒီအဆိုေအာင္ျမင္သြားတယ္ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိတဲ့ အစိုးရႏွင့္အဖြဲ႕အစည္းေတြက ဒီအဆိုေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ လိုက္ပါေဆာင္႐ြက္ရတာ၊ အဲ့ဒီလို လိုက္ပါ ေဆာင္႐ြက္ရတဲ့ေနရာမွာ အစိုးရအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္ေစေသာ၊ အက်ပ္အတည္းျဖစ္ေစေသာကိစၥ မ်ားမျဖစ္ေစလိုဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ ျမတ္ေရးေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရနဲ႔ မလိုလားအပ္ေသာ အထင္အျမင္ လႊဲမွားမႈ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အစိုးရကို အက်ပ္ကိုင္ျခင္း၊ ေခ်ာင္ပိတ္ေစျခင္းစတဲ့ ဒီလိုအဆိုမ်ိဳးေတြလည္း မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ မလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ကိစၥမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အားနဲ႔၊  လႊတ္ေတာ္အားနဲ႔ အတင္း အဆိုကို အတည္ျပဳတာမ်ိဳးလည္း မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဆိုႏွင့္ပတ္သက္တဲ့အခါမွာ ဒီအဆိုကို အဆိုအျဖစ္ဆက္လက္ေပးပို႔ၿပီးေတာ့ ေျဖၾကားေစဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္မွာေဆြးေႏြးေစဖို႔၊ တိုက္တြန္းေစဖို႔ကိစၥ က်ေတာ့ အေလးအနက္ထားစဥ္းစားပါတယ္။ စဥ္းစားတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၿပီးတဲ့အခါမွာ ခုနကဖြဲ႕ေပးထားတဲ့ အဖြဲ႕ေတြဖြဲ႕ၿပီးတဲ့အခါမွာ သက္ဆိုင္ရာအဆိုတင္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေခၚယူေတြ႕ဆုံပါ။ ေတြ႕ဆုံၿပီးလို႔ရွိရင္ ဒီအဆိုအစား ေမးခြန္းေမးလို႔မရဘူးလား။ ေမးခြန္းေမးလိုရရင္ ေမးခြန္းအျဖစ္ေမးပါဆိုၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးၫွိႏႈိင္းခိုင္းပါတယ္။ အမိန္႔ေပးၿပီးေတာ့ ဒီအဆိုမတင္ရ ဒီလိုမရွိပါဘူး။ ဒါက အဆိုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဲ့ေတာ့ ဒီအဆိုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ စတုတၳအႀကိမ္တုန္းက အခုလိုပဲၫွိႏႈိင္းၿပီးတဲ့အခါမွာ အဆို ၆ ခုက သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိတဲ့ သူမ်ားနဲ႔ ေခၚယူေတြ႕ဆုံတဲ့အခါ ေမးခြန္းအျဖစ္ ၅ ခုေျပာင္းပါတယ္။ တစ္ခုက်န္ပါတယ္။ ပၪၥမအႀကိမ္ မွာ အားလုံးေပါင္းအဆို ၁၁ ခုက ၁၀ ခုအျဖစ္ ေမးခြန္းေျပာင္းသြားပါတယ္။ တစ္ခုက်န္ပါတယ္။ ဆ႒မ အႀကိမ္မွာေတာ့ အဆို ၅ ခုပဲတင္ထားတာရွိပါ။ ဒါအဆိုႏွင့္ပတ္သက္လို႔ရွင္းလင္းတင္ျပတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေနာက္ ေမးခြွန္းႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္ၾကားပါတယ္။ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းေတြကို အခုလိုစာႏွင့္ေရးသားေျပာဆိုေပးတဲ့အတြက္ စိတ္ထဲမွာေက်နပ္မႈမရွိဘူးဆိုတဲ့ သတင္းလည္း ျပန္ၾကား ပါတယ္။ အခုလည္း ဦးေဖသန္းေျပာတဲ့ေနရာမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေဖသန္းေဆြးေႏြး တာေတြ အားလုံးမွန္ပါတယ္။ ေမးခြန္းတစ္ခုကို လႊတ္ေတာ္မွာေမးခြန္းရလို႔ ေမးလိုက္တဲ့အခါမွာ ဒီေမးခြန္းအေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာန သို႔မဟုတ္ရင္ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕ဝင္ေတြက ေျဖၾကားရပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုေျဖၾကားလိုက္တဲ့အခါမွာ ဘာအခြင့္အေရးေတြရသလဲဆိုရင္ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူေတြက ငါတို႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတာ့ ငါတို႔အတြက္လႊတ္ေတာ္မွာ ဒီလိုေမးခြန္းေတြ ေမးတယ္ဆိုတာကို အသံႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ႏွင့္အသံေရာၾကားရတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈအားကိုးမႈပိုတဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုရတယ္။ ဒါတင္လားမဟုတ္ပါဘူး သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းကေန ျပန္လည္ေျဖတဲ့အခါမွာ မရွင္းလို႔ျပန္ေမးတယ္ဆိုရင္ ေမးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေလးပိုရပါတယ္။ စာျဖင့္ေမးတယ္၊ စာျဖင့္ေျဖတယ္ဆိုတာကေတာ့ ခုနအခြင့္အေရးေတြ မရပါဘူး။ ဒါလည္း မိမိနားလည္လက္ခံပါတယ္။ ေမးခြန္းေမးတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ကိုပဲ ေမးရတာ၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ ဒါႏွင့္ဆက္ၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာကို ေပးပို႔ရတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္ဆိုတာပၪၥမအႀကိမ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကို ေမးခြန္းေပါင္း ၈၁၉ ေစာင္ေရာက္ ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ၈၁၉ ေစာင္က ဒီေမးခြန္းအေပၚမွာ ၾကယ္ပြင့္ျပ‌ြေဖဆိုၿပီးတာ၊ ေျဖဆိုႏိုင္တာ ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ ၈၅ ခုပဲ ရွိပါတယ္။  ေျဖဆိုဖို႔က်န္တာ ၅၁၄ ခုက်န္ပါတယ္။ အဲ့ဒီကမွ တစ္ခါသက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ျပန္ၿပီးေတာ့ ၫွိႏႈိင္းတဲ့အခါမွာ ေလာေလာဆယ္ သူတို႔ ေျဖႏိုင္ၿပီ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းဟာ ၁၆၇ ခုရွိပါတယ္။ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေျဖဖို႔အသင့္ျဖစ္ၿပီလိုေျပာဖို႔က်န္တာ ၉၀ က်န္ပါ တယ္။ ဒါသည္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ပၪၥမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးရဲ႕ ေႂကြးက်န္ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါ စာျဖင့္ေျဖေမးခြန္းအားလုံးေပါင္း ၂၅၇ ခုရွိပါတယ္။ ဒီအေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ လာမည့္ဆ႒မ အႀကိမ္ အစည္းအေဝးမွာ ဒီေမးခြန္းေတြ၊ ဒီအဆိုေတြဆက္ၿပီးေတာ့ တင္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရရွိတဲ့ အခ်ိန္၊ တခ်ိဳ႕ေမးခြန္းက်ေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ကာလက ေမးျမန္းထားတာ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြကၿပီးၿပီ ဒီမွာျပန္တင္ မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အခ်ိန္အေနနဲ႔ လုံေလာက္၊ မလုံေလာက္စဥ္းစားလိုရပါတယ္။ စဥ္းစားၿပီးတဲ့အခါမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးမဆုံး႐ႈံးႏိုင္ဖို႔အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မ်ားကိုေျဖပါ။ ၾကယ္ပြင့္ျပေရာ၊ ၾကယ္ပြင့္မျပေရာ ေျဖပါ။ ေျဖၿပီးလို႔ရွိရင္ အဲ့ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖေတြ လႊတ္ေတာ္ကိုေပးပါ။ လႊတ္ေတာ္ကိုေပးတဲ့အခါမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ကလည္း ဒီအတိုင္းမထားဘဲႏွင့္ အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီကို ျဖတ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ အခါမွာ ဒီေကာ္မတီကေန သက္ဆိုင္ရာကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုေပးပါဆိုၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ အခြင့္အေရး၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးမဆုံး႐ႈံးေအာင္လည္း အခ်ိန္ကိုလုံေလာက္ စြာ ေတာင္းဖို႔၊ သုံးႏိုင္ဖို႔ ဒီလိုျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္အခ်ိန္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က မွန္မွန္ကန္ကန္အသုံးခ်ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါႏွင့္ပတ္သက္လို႔ တစ္ခ်ိန္ တုန္းကလည္း ေမးဖူးပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္က အခ်ိန္ဒီေလာက္ၾကာၾကာႀကီးလုပ္ေနတာ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ၆ လေလာက္လုပ္လို႔ မရဘူးလားစသျဖင့္ ေမးခြန္းေတြ၊ အဆိုေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီကေန႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္တဲ့အခါမွာ မိမိတို႔ဒီေန႔ ေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့အေျခအေနဟာ လုံးေထြးၿပီးေတာ့ အလုပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္အထိလုပ္ေနတယ္။ ဒါတကယ္လုပ္တဲ့လူေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္လို႔ တကယ္ေစတနာပါၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့သူေတြသိပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ ပင္ပန္းတယ္။ အစည္းအေဝးခန္းမတင္မဟုတ္ဘူး အစည္းအေဝးခန္းမအျပင္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ေလ့လာဖတ္႐ႈရတာ၊ ေဆြးေႏြးရတာ အေဆာင္ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ဖတ္ရတာ၊ မွတ္ရတာ၊ ေမးခြန္း ေမးဖို႔၊ အဆိုတင္သြင္းဖို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ပင္ပန္းတယ္ဆိုတာကိုလည္း တကယ္လက္ေတြ႕မွာ လုပ္တဲ့သူေတွ သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီဟာေတြကို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာထည့္ၿပီးေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဟာေတြဆက္ၿပီးေတာ့ ေမးေနမယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔အေရးႀကီးတဲ့ဟာေတြေမးႏိုင္တဲ့ အေနအထားမရွိတဲ့ အတြက္ ခုနကဲ့သို႔ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးမ်ားမဆုံး႐ႈံးေအာင္ ဒီလိုေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကိစၥႏွင့္ပတ္သက္လို႔ အေျခအေနကို ျမင္သာေအာင္ရွင္းလင္းတင္ျပတယ္။ ဒါႏွင့္ပတ္သက္ လို႔ တာဝန္ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္မွာ တာဝန္ရွိတယ္။ တာဝန္ရွိတာႏွင့္အညီ ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပတယ္။ ဒါက ဦးေဖသန္းရဲ႕တင္ျပခ်က္ေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ မနက္က ၉း၁၅ မွာခုနက ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ဆီကို တခ်ိဳ႕ လည္းစာႏွင့္ေရးၿပီးေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခြန္းေတြ ဘယ္ေလာက္ေမးခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေမးခြန္းေတြ ေျဖတာမရွိေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရး အမ်ိဳးသားသင္‌့ျမတ္ေရးအတြက္ ဒီလိုၾကည့္ၿပီးလုပ္တာပါ။ အလြတ္မဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခြင့္အေရးမဆုံး႐ႈံးေအာင္ အဲ့ဒီစကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေျပာဆိုေဆြးေႏြးတယ္ဆိုရင္ ထိခိုက္ ႏိုင္စရာေတြရွိတဲ့အတြက္ ဒါမ်ိဳးက်တဲ့အခါက်ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေမးျခင္းျမန္းျခင္း မဟုတ္ဘဲႏွင့္ စာေလးနဲ႔ေရးေျဖလိုက္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရးေရာ၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင္‌့ျမတ္ေရးေရာ မထိခိုက္ဘူးဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ေဆာင္႐ြက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ လည္း မနက္က အစည္းအေဝးမွာပဲ ခုနက ဦးေအာင္ဇင္၊ ပုဇြန္ေတာင္မဲဆႏၵနယ္က တင္ျပတဲ့ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါတယ္။ အဲ့ဒီအဆိုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၇၁ ထဲမွာပါၿပီးၿပီ။ (က)ကေနၿပီးေတာ့ အပိုဒ္ခြဲ (ဈ) အထိရွိတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာ လုပ္နည္းအဆင့္ ဆင့္ပါၿပီးၿပီ။ ၿပီးရင္ ဒီေမးခြန္း၊ ဒီအဆိုဟာ ၾကည္‌့လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအပါအဝင္ က်န္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ဖို႔အတြက္ လုပ္နည္းစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်က္ေတြကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ တိုက္တြန္းဖို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒီေခါင္းစဥ္ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္အေနနဲ႔ မေကာင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္ေတာ္အျမင္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ မတင္သင့္ပါဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာပါတယ္။ ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဦးေအာင္ဇင္က ဒုတိယဥကၠ႒နဲ႔လည္း ေတြ႕ၿပီး ပါၿပီ။ ဒီကိစၥဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပါတီကေနၿပီးေတာ့ တင္ခိုင္းတဲ့ကိစၥျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ၿပီး ေတာ့တင္ပါရေစလို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာမယ္လုပ္တဲ့အခါမွာ အဲ့ဒီပါတီက ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကပဲ ဒါႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ပါတီဥကၠ႒ဆီ တယ္လီဖုန္းဆက္ပါမယ္။ ခုေျပာတဲ့ဟာ ဒီလိုျဖစ္တဲ့ အတြက္ တင္ျပပါမယ္။ တယ္လီဖုန္းနဲ႔တင္ျပပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ဆက္တည္းပဲ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ပါတီစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲမထားဘဲႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္ ေနတဲ့ကိစၥရပ္မွာ အဲ့ဒီပါတီက ခုနေျပာတဲ့ ကိစၥအတြက္ေဆာင္႐ြက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလိုအက်ိဳးဆက္ ေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီဟာတင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ကန္႔ကြက္မယ္။ အဲ့ဒီအတိုင္းပဲ က်န္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔ က်န္တဲ့ပါတီမ်ားလည္း ကၽြန္ေတာ္ဘက္က ဆႏၵရွိတယ္ဆိုရင္ သိေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီလိုေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ပါတီစြဲသာထားရမယ္ ဆိုရင္ ဒီေန႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ပါတီႀကီးတစ္ခုက ႀကီးစိုးထားပါတယ္။ ဘာပါတီဆိုလည္း သိပါတယ္။ ခုနက က်န္တဲ့ပါတီက တင္ျပလာတဲ့ကိစၥမွာ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳး၊ ျပည္သူ႕အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ကိစၥကို ပါတီစြဲထားၿပီး ေတာ့ သူ႕ပါတီက ဒီလိုကန္႔ကြက္လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုမွမတရားဘူး၊ မမၽွတဘူး၊ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳး လည္းမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ပါတီစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ကိုးကြယ္တဲ့အယူ မထားၾကပါနဲ႔လို႔ ေျပာၿပီး ေဆာင္႐ြက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္ရွင္းလင္းတင္ျပဖို႔ မူလမရွိပါဘူး။ သို႔ရာတြင္ မနက္က ၉း၁၅ မွာ ဒီလိုလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ခုနက ဦးေဖသန္းရဲ႕ တင္ျပခ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုစဥ္းစားတယ္၊ ဘယ္လိုေဆာင္႐ြက္ တယ္ဆိုတာသိေအာင္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးႀကီးမွာ ေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ တင္ျပတယ္။ မနက္ကေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ့ ရွင္းျပလိုက္တာရွိပါတယ္။ ဒါမတင္ ျပရဲလို႔မဟုတ္ဘူး။ သို႔ရာတြင္ ဒီလိုရွင္းေအာင္ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ႐ႈပ္သြားၿပီးတဲ့အခါမွာ ပဋိပကၡအသြင္မေရာက္ခ်င္ဘူး။ ဘယ္လုပ္ငန္းလုပ္လုပ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တစ္ဘက္ႏွင့္တစ္ဘက္ ၫွိၫွိႏႈိင္းႏႈိင္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈက မရွိမျဖစ္လိုအပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပန္ၿပီးေတာ့ တင္ျပ ရမယ္ဆိုရင္ ဦးေဖသန္း ေဆြးေႏြးေပးတဲ့ေနရာမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္အညီ တာဝန္ခံျခင္း၊ တာဝန္ယူျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္ဖို႔လိုလားတယ္လို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လိုလားတယ္။ လိုလားတယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ေရးရာကိစၥႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီလို တာဝန္ခံပါတယ္။ တာဝန္ယူပါတယ္။ ဘယ္လိုေဆာင္႐ြက္ေနတယ္ဆိုတာလည္း လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပ ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ အေရးႀကီးတယ္။ ဘတ္ဂ်က္ လူတိုင္း နားမလည္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြမ္းက်င္တဲ့လူမ်ားနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္ကိစၥကို စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲ ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ဆိုတဲ့ အႀကံေပးခ်က္ပါပဲ။ မွန္ပါတယ္။ ဒီဘတ္ဂ်က္ သို႔မဟုတ္ရင္ စီမံကိန္း ၿပီးတဲ့အခါမွာ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ အခြန္ကိစၥမ်ားဟာလည္း ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ လည္း ဒီလိုလႊတ္ေတာ္ စကားေတြမ်ားေနၾကတယ္။ အဆုံးအျဖတ္မေပးႏိုင္ခင္မွာ ေငြသုံးဖို႔ကိစၥ ရပ္ဆိုင္းထားရတယ္။ သာမန္အသုံးစရိတ္ကလြဲလို႔ ဒါလည္းေတြ႕ေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ စီမံကိန္းဘတ္ဂ်က္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ေကာ္မတီဥကၠ႒မ်ား အစည္းအေဝး ႏွစ္ႀကိမ္လုပ္ၿပီးပါၿပီ။ မေန႔က တစ္ႀကိမ္လုပ္ပါတယ္။ ဆက္ၿပီးလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ပါအုန္းမယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ မွာ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေကာ္မတီ ၄ ခုရွိပါတယ္။ ေကာ္မတီ ၁၉ ခုရွိၿပီးတဲ့အခါမွာ ေကာ္မရွင္ ၁ ခုရွိပါတယ္။ ေကာ္မတီကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒက ဖြဲ႕ခိုင္းတဲ့ပုံစံအတိုင္းပဲ စတမ္းတင္း ေကာ္မတီ ၄ ခုဖြဲ႕ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၁၉ ခုကေတာ့ တကယ္လိုအပ္လို ေကာ္မတီေတြ ဖြဲ႕ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ေကာ္မတီ ၁၉ ခုႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ျပန္ၾကည္မယ္ဆို ရင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ဇယား(၁)မွာပါတဲ့ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက က်င့္သုံးေနတဲ့ ဥပေဒ မ်ားေပၚအေျခခံၿပီးေတာ့ ဒီေကာ္မတီေတြ ဖြဲ႕ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေကာ္မတီမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနအပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက က်င့္သုံးေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာသုံးသပ္ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ဖို႔၊ ပယ္ဖ်က္ဖို႔၊ အသစ္ျပ႒ာန္းဖို႔အတြက္လည္း တစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက ေဆာင္႐ြက္ေနမႈကို အဲ့ဒီေကာ္မတီအလိုက္ျပန္ၿပီးေတာ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာရင္ Check and Balance လုပ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေန႔ကနဲ႔ ဟိုဘက္ကအစည္းအေဝးေတြမွာ သက္ဆိုင္ရာေကာ္မတီမ်ားဟာ သူ႕ေကာ္မတီဆိုင္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕၊ အစိုးရအဖြဲ႕၊ ဝန္ႀကီးဌာနၿပီးတဲ့ အခါမွာ အျခားဌာနမ်ားကို တင္လာတဲ့စီမံကိန္းေတြ တင္လာတဲ့ဘတ္ဂ်က္ေတြကို ေသခ်ာစစ္ေဆးၿပီးတဲ့ အခါမွာ ေဆာင္႐ြက္သင့္တာေတြ ေဆာင္႐ြက္ေပးဖို႔ ဒီထက္ပိုၿပီးေဆာင္႐ြက္ေပးမယ္ဆိုရင္ ဒီထက္ေပးၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ေပးဖို႔၊ တိုက္တြန္းဖို႔၊ မလိုတဲ့ကိစၥေတြကို ဆိုင္းတဲ့ေနရာမွာလည္း ဒီလိုႀကီးသာမန္ဆိုင္းတာမဟုတ္ဘဲႏွင့္ ဒါကိုေလ့လာၿပီးေတာ့ ဒီကာလေလးမွာေတာ့ ခဏဆိုင္းပါဆိုတဲ့ အေနအထားေလးျဖစ္ေအာင္ မေန႔က အစည္းအေဝးမွာ အက်ယ္တဝင့္ေဆြးေႏြးၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေကာ္မတီမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲက လႊတ္ေတာ္အျမင္မ်ားျဖစ္တယ္။ မိမိတို႔နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ဥပေဒမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ၫွိႏႈိင္းထိန္းေက်ာင္းဖို႔ကိစၥ ေကာ္မတီမ်ားရဲ႕ တာဝန္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေကာ္မတီအလိုက္ သက္ဆိုင္ရာကို စူးစူး စိုက္စိုက္ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ပိုၿပီးေတာ့လည္း ထိေရာက္ေအာင္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ေနရာေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ ေကာ္မတီအဖြဲ႕အဝင္မ်ားပါဝင္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ စိတ္ပါဝင္စားစြာနဲ႔ ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ ဒီထက္အေရးႀကီးတဲ့ဒီႏွစ္အတြက္ ဥပေဒမရွိပါဘူး။ ျပည္သူ႕ေငြလည္း ဘယ္သူ႕အတြက္ သုံးမလဲ ျပည္သူ႕အတြက္သုံးမယ္။ ျပည္သူ႕အတြက္ အက်ိဳးရွိတာေတြ သုံးမယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တိုင္းမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒါငါတို႔နဲ႔မဆိုင္ဘူး။ ကၽြမ္းက်င္တဲ့လူပဲ လုပ္လိမ့္ မယ္ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ ခုန ဦးေဖသန္းေျပာသလိုပဲ ကတိကဝတ္ေပးသြားတယ္။ ေပးသြားၿပီးအခါမွာအခုမပါဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္ေကာ္မတီမွာ သို႔မဟုတ္ ဆိုင္တဲ့ေကာ္မတီမွာ သြားၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို ကတိေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီထဲမွာ မပါပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီဟာ ကို ေဆာင္႐ြက္ေပးပါ။ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း ဘတ္ဂ်က္ခြင့္ျပဳေပးပါလို႔လည္း သက္ဆိုင္ရာကို သြားၿပီးေတာ့ တင္ျပလို႔ရတယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္ဖို႔ဆိုရင္ ကာလက အေရးႀကီးပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ဘယ္မွာအားထည့္ရမလဲ။ ဒီေကာ္မတီအလိုက္ အစည္းအေဝးေတြလည္း သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ရမယ္၊ အားထည္‌့ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ခုနက ျပန္ဆက္မယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္မွာ ေမးခြန္းနဲ႔ အဆိုကို ေပးႏိုင္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ စီမံကိန္းဘတ္ဂ်က္ကိစၥအတြက္ ေသခ်ာစဥ္းစား ေဝဖန္ သုံးသပ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ လိုတာေဆာင္႐ြက္ဖို႔အတြက္ ဦးစားေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဘတ္ဂ်က္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ေကာ္မတီေတြမွာ တာဝန္ရွိတယ္။ ေကာ္မတီအလိုက္ အကုန္လည္းတာဝန္ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေန႔လို အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးအစီရင္ခံစာဖတ္ၾကားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီအစီရင္ခံစာေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ အဓိက ပါဝင္နားေထာင္ ရမယ့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကိုလည္း ေနာက္ပိုင္းကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖိတ္ၾကားဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘက္က လိုအပ္ခ်က္ပါ။ အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့ သူတို႔ကတိေပးခဲ့တယ္၊ ဒါေပမယ့္မလုပ္ေသးဘူး။ ဒီလိုေပၚ လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါအားလုံးလဲ ၾကားသြားမယ္။ သို႔ရာတြင္ အလုပ္လုပ္တာက ဒီအစီရင္ခံစာေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို အစိုးရအဖြဲ႕ကို ေပးပါတယ္။ ဘယ္ဟာေတာ့ ကတိျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ဟာေတာ့ လုပ္ၿပီးသြားၿပီ။ ကတိေပးၿပီးေတာ့ ဒါေတာ့မလုပ္ေသးဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျမန္မာစကားမွာရွိပါတယ္။ လူမွာကတိ၊ မင္းမွာသစၥာ ဒီလိုဟာေတြရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ကတိလည္း လြယ္လြယ္မေပးသင့္ဘူး။ ေပးၿပီးတဲ့ကတိလည္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လုပ္ရမယ္။ အဲဒါမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာလဲ။ Good Governance ျဖစ္မယ့္ အေနအထားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဦးေဖသန္း တခ်ိဳ႕ ေဆြးေႏြးေထာက္ျပတာေတြလည္း သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံ ခ်က္မ်ားစိစစ္ေရးေကာ္မတီအေနနဲ႔ မွတ္သားၿပီးတဲ့အခါမွာ ပို၍ ပို၍ေကာင္းေအာင္၊ တိက်ေအာင္၊ ခိုင္မာေအာင္ေဆာင္႐ြက္သြားဖို႔လိုေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပအပ္ပါတယ္။ အားလုံးေက်းဇူးတင္ပါ တယ္။ (ၾသဘာသံမ်ား)