Skip to main content

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔ အခမ္းအနားတြင္ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီမွ ဖတ္ၾကားသည့္ စာတမ္း

လူအမ်ား စုေပါင္းေနထိုင္ၾကရန္ စည္း႐ံုးစုစည္းသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေရးဟု ဆိုၾကသည္။ လူအမ်ားဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ မတူကြဲျပားမႈ၊ အတၱႏွင့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ စသည့္ ကြဲျပားမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုကို ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။ မတူကြဲျပားမႈ၊ အတၱႏွင့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ မတူ ကြဲျပားသည္ႏွင့္အမွ် တစ္ခုတည္းေသာ အစုအဖြဲ႔ျဖစ္ရန္ အေနအထား နည္းပါးလာၿပီး ဆန္႔က်င္ဘက္ ၀ိေရာဓိမ်ား ရိွလာႏိုင္သည့္နည္းတူ ပဋိပကၡ ရန္သူမ်ားလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ၾကသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရန္သူမ်ား ျဖစ္သြားသည့္အခါ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ ၀ါးအစည္းေျပသကဲ့သို႔ ျဖစ္ၿပီး တိုက္ခိုက္ၾကသည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရိွသြားႏိုင္ပါသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္၊ ရန္သူ၊ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းမွသာ၊ ကင္းေ၀းမွသာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး စည္း႐ံုးစည္းလံုး စုစည္းသည့္ အစုအဖြဲ႔တစ္ခု၊ လူအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္မည္။

မတူကြဲျပားသည့္ အဖြဲ႔မ်ား အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ေရးသည္ အဖြဲ႔မ်ားအားလံုး ရရိွသည့္ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ တန္းတူျခင္းစသည့္ ေလာကပါလ တရားတန္းတူမႈေပၚတြင္ မူတည္သည္။ ေလာကပါလတရား ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ တည္ၿငိမ္ေနသေရြ႕၊ တည္ၿမဲေနသေရြ႕ ကာလပတ္လံုး ေလာကပါလတရား ထြန္းကားေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ ေလာကပါလတရား ထြန္းကားေနသည္ႏွင့္အမွ် ပဋိပကၡ၊ ၀ိေရာဓိမ်ား ကင္းေ၀းေနမည္ ျဖစ္သည္။

ဤတြင္ ပဋိပကၡ၊ ၀ိေရာဓိမ်ား ကင္းေ၀းေနႏိုင္ေရး အတြက္ နည္းလမ္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ က်င့္စဥ္၊ ေစာင့္ထိန္းမႈႏွင့္ စနစ္လိုအပ္ပါသည္။ ယေန႔ ကမၻာႀကီးသည္ ၀ိေရာဓိ၊ ပဋိပကၡ၊ ရန္ျပဳ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရမည္။ စာနာမႈ၊ နားလည္မႈ ေခါင္းပါးျခင္း နည္းပါးျခင္း ႏွင့္ ဆႏၵလြန္ကဲမႈ၊ အတၱတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နားလည္စာနာမႈ ထြန္းကားလာေစရန္ႏွင့္ ဆႏၵလြန္ကဲမႈ၊ အတၱမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားေစရန္ သည္ဆႏၵ၊ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ ႏိုင္မႈ အေပၚတြင္ မူတည္သည္။ ထို ဘံုသေဘာတူညီခ်က္သည္ CONSENSUS ဆိုသည့္ အမ်ားသေဘာ၊ အမ်ားဆႏၵပင္ ျဖစ္သည္။ အမ်ားသေဘာ၊ အမ်ားဆႏၵ ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ အမ်ား သေဘာ၊ အမ်ားဆႏၵကို ရယူသည့္နည္းသည္ အဓိက က်လာပါသည္။ ရာႏႈန္းျပည့္ အမ်ားသေဘာ၊ အမ်ားဆႏၵ ရယူႏိုင္ေရးသည္ အခရာ က်လာပါသည္။ အမ်ားညီ ဤကၽြဲဖတ္သည္ ဆုိသည့္ စကားကို သတိခ်ပ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အမ်ားညီ၍ ဤကၽြဲဖတ္ျခင္းသည္ ယေန႔ ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ FPTP ႏွင့္ သေဘာသဘာ၀ခ်င္း အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ တူညီသည္ကို ေတြ႔ရပါ သည္။ ဤသည္ကားဤ၊ ကၽြဲသည္ကား ကၽြဲပင္ျဖစ္သည္။ FPTP ကို က်င့္သံုးတိုင္း အမ်ားဆႏၵ၊ အမ်ား သေဘာကို ရယူသည္ ဆိုေသာ္လည္း အားလံုး၏သေဘာ၊ အားလံုး၏ဆႏၵ မဟုတ္သည္ကို သတိ ခ်ပ္ရပါမည္။ လူထုမဲကို ရယူသည့္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲမွ ကိုယ္စားလွယ္ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးစႏိုင္ငံမ်ား၊ အာဏာရွင္စနစ္မွ စတင္အသြင္ ေျပာင္းလာသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အာဏာရပါတီ အစိုးရက က်င္းပေပးေသာ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တမႈ အားနည္းေနေလ့ ရိွေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ထိုကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အစိုးရကို အမ်ားဆႏၵႏွင့္အညီ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ထားသည့္ အစိုးရဟုဆိုရန္ ခက္ပါမည္။ ျပည္သူက အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မွတဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာစနစ္ဟု ဆိုေနလင့္ကစား ကိုယ္စားျပဳမႈ နည္းပါးလာမည္။ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရစစ္စစ္ဟု ဆိုႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။

အဆိုပါ အေျခအေနမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ လႊတ္ေတာ္၊ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အစိုးရမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီနည္းအရ ဖြဲ႔စည္း ထားေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားဟု ဆိုႏိုင္ရန္ ခက္ပါမည္။ လႊတ္ေတာ္သည္လည္း တရားမွ်တၿပီး လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမွ ေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္ေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းသည့္ လႊတ္ေတာ္ ျဖစ္ရပါမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက အမ်ားညီဤကၽြဲဖတ္ လႊတ္ေတာ္ပင္ ျဖစ္ေန ပါဦးမည္။ အလားတူပင္ အဆိုပါလႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္သည့္ အစိုးရသည္လည္း ျပည္သူ႔ဆႏၵ ႏွင့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ အစိုးရဟု ဆိုႏိုင္ရန္ အလြန္ပင္ခက္ခဲပါမည္။ ျပည္သူ လူထုကို အေျချပဳသည္ဟု ဆိုႏိုင္ရန္ ခက္ပါမည္။ အေဟာင္း၏ အေငြ႔အသက္မ်ား ရစ္ေႏွာင္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းထားသည္ အစိုးရပင္ ျဖစ္ပါမည္။ ျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵဟုဆို၍ မရေတာ့ပါ။

ထိုသို႔ဖြဲ႔စည္းလိုက္ေသာ လႊတ္ေတာ္မွ ခ်မွတ္အတည္ျပဳခ်က္မ်ားသည္ ျပည္သူ႔ဆႏၵဟု ဆိုႏိုင္ရန္ အလြန္ပင္ ခက္ပါမည္။ အစိုးရအဖြဲ႔၏ ခ်မွတ္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္ပါမည္။ ျပည္သူလူထုကို အေျချပဳေသာ လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူလူထုကို အေျချပဳေသာ အစိုးရဟု ဆို၍ ရမည္မဟုတ္ေခ်။

ဒီမိုကေရစီဆိုသည့္ ေ၀ါဟာရ၏ မူလအဓိပၸါယ္ ဆင္းသက္ရာအတုိင္း တရားမွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တန္းတူျခင္း ရိွပါမွ ျပည္သူ႔အေျချပဳ ဒီမိုကေရစီဟု ေခၚဆိုႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။