Skip to main content

စက္မႈဇုန္ဥပေဒၾကမ္းဆိုင္ရာစာတမ္းတို

စက္မႈဇုန္ဥပေဒၾကမ္းဆိုင္ရာစာတမ္းတို

ဥပေဒၾကမ္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္

၁။       စက္မႈဇုန္ဥပေဒၾကမ္းသည္ စက္မႈဇုန္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဆိုင္ရာမူေဘာင္ႏွင့္အညီ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေစရန္၊ ေဈးကြက္အရ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္လာေစရန္၊ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စက္မႈဇုန္အတြင္း အေျခ ခ်လုပ္ကိုင္လာေစရန္၊ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ သဘာဝႏွင့္လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ ဆိုးက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ ေလ်ာ့နည္းေစရန္၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း တိုးျမင့္လာေစရန္ႏွင့္ လူမႈစီးပြား ဘဝဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစေရးတို႔အတြက္ ရည္႐ြယ္၍ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနမွ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဥပေဒၾကမ္းသည္ အခန္းေပါင္း (၂၀) ႏွင့္ ပုဒ္မေပါင္း (၈၀) ခုပါရွိသည့္ ဥပေဒၾကမ္းအသစ္ျဖစ္ပါသည္။ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနသည္ အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ စတင္ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္အတြက္ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၂။       ဝန္ႀကီးဌာနအား လိုအပ္ေသာ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းႏွင့္ စည္းကမ္းမ်ားကို အစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခြင့္ေပးထားပါသည္။

၃။       ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ဗဟိုေကာ္မတီဖြဲ႕စည္း၍ စက္မႈဇုန္ဆိုင္ရာမူဝါဒ၊ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားထုတ္ျပန္ႏိုင္ၿပီး စက္မႈဇုန္တည္ေထာင္ႏိုင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပးျခင္း၊ ေဒသဆိုင္ရာေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ၫွိႏႈိင္း ေဆာင္႐ြက္ျခင္းတို႔ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါသည္။

စာတမ္းတိုအမွတ္စဥ္ - ၁၀၅

၄။       ေဒသဆိုင္ရာ ေကာ္မတီမ်ားသည္ စက္မႈဇုန္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူမ်ား၏ အဆိုျပဳခ်က္ မ်ားကို စိစစ္သုံးသပ္၍ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္တကြ ဗဟိုေကာ္မတီသို႔ တင္ျပျခင္း၊ စက္မႈဇုန္ ျပင္ပရွိ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စက္မႈဇုန္အတြင္း လုပ္ကိုင္လာေစရန္ ၾကပ္မတ္ျခင္း၊ စက္မႈလုပ္ကိုင္ ေနသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးႏွင့္သက္သာခြင့္ရရွိေစရန္ ဗဟိုေကာ္မတီသို႔ မူဝါဒေတာင္းခံတင္ျပျခင္း၊ စက္မႈဇုန္အသစ္မ်ား ထူေထာင္ျခင္းႏွင့္ ေဖာ္ေဆာင္ဆဲစက္မႈဇုန္မ်ားအား အဆင့္ျမင့္တင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ရျခင္းျဖစ္သည္။

၅။       စက္မႈဇုန္အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအေျခအေနကို ေျခာက္လ တစ္ႀကိမ္ အစီရင္ခံစာေရး၍ ဗဟိုေကာ္မတီသို႔တင္ျပျခင္း၊ အခြန္အခမ်ားအနက္ ဗဟိုေကာ္မတီက သတ္မွတ္သည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ရန္ အစီအမံခ်မွတ္တာဝန္ေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ရပါသည္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူ၏ဝင္ေငြခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ သက္သာခြင့္တို႔ကို ခံစားခြင့္ရွိသည္ဟု ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။

၆။       ဥပေဒၾကမ္းတြင္ တားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ျပစ္ဒဏ္မ်ားပါဝင္ၿပီး ဥပေဒကိုေဖာက္ဖ်က္သည့္ မည္သူ႕ ကိုမဆို သုံးႏွစ္ထက္ပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္၊ ေငြဒဏ္၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လုံး ခ်မွတ္ႏိုင္သည္။ ပုဒ္မ ၆၆၊ ၆၇၊ ၆၈၊ ၆၉၊ ၇၀ ႏွင့္ ၇၁ ပါ ျပစ္မႈမ်ား ကို ရဲအေရးယူပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ျပစ္မႈမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ထား သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ 

၇။       စက္မႈဇုန္ဥပေဒၾကမ္းကို ေလ့လာရာတြင္ ၎ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားျဖစ္သည့္ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ အလုပ္႐ုံမ်ားအက္ဥပေဒ၊ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ပုဂၢလိက စက္မႈလုပ္ငန္းဥပေဒ၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေသးစား၊ အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရး ဥပေဒမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ 

ဥပေဒၾကမ္း၏အခန္းလိုက္ပုဒ္မမ်ားအေပၚေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား

၈။       ဥပေဒၾကမ္း၏အခန္း (၃) ဗဟိုေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၄ (က) တြင္ “ဗဟိုေကာ္မတီ” ကို ဥကၠ႒အပါအဝင္ (၁၅) ဦးထက္ မပိုေသာဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ အခန္း (၄) ပုဒ္မ ၆ (ဂ) တြင္ “ေဒသဆိုင္ရာေကာ္မတီ” ကို ဥကၠ႒ အပါအဝင္ (၁၅) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

၉။       အလားတူ ဥပေဒၾကမ္း၏ အခန္း (၅) စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၈ (ဃ) တြင္ “စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီ” ကို ဥကၠ႒အပါအဝင္ အနည္းဆုံး (၁၅) ဦးမွ အမ်ားဆုံး (၂၁) ဦးထိ ဖြဲ႕စည္းရမည္ဟုေဖာ္ျပထားပါသည္။ ပုဒ္မ ၉ တြင္ စီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းကို စတင္ဖြဲ႕စည္းသည့္ရက္မွစ၍ ၅ ႏွစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာ္မတီဝင္မ်ား ၏သက္တမ္းသည္ တစ္ဆက္တည္း ႏွစ္ႀကိမ္အထိသာေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

၁၀။     အထက္ပါ အခန္း (၃) ဗဟိုေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၄ (က) ပါ “ဗဟိုေကာ္မတီ” ႏွင့္ အခန္း (၄) ေဒသဆိုင္ရာေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား ပုဒ္မ ၆ (ဂ) ပါ “ေဒသဆိုင္ရာေကာ္မတီ” ဖြဲ႕စည္းျခင္းတို႔တြင္ သက္တမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားေဖာ္ျပ မထားျခင္းသည္ အၿမဲတမ္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေနပါသည္။

၁၁။     အခန္း (၄) ေဒသဆိုင္ရာေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၇ (တ) တြင္ စက္မႈဇုန္အတြင္း က်ဴးေက်ာ္ျခင္း၊ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ အေဆာက္အဦေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ လမ္းေဖာက္ ျခင္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားႏွင့္ၫွိႏႈိင္း၍ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူျခင္းဟုေဖာ္ျပထား သကဲ့သို႔ ပုဒ္မ ၁၁ (ဍ) စက္မႈဇုန္တြင္ က်ဴးေက်ဳာ္ျခင္းႏွင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ လမ္းေဖာက္ ျပဳျပင္ ျခင္း၊ အေဆာက္အဦေဆာက္လုပ္ျခင္းမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ျခင္းဟု ေဖာ္ျပ ထားျခင္းသည္ အဆိုပါပုဒ္မႏွစ္ခုသည္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုတည္းအေပၚ ျပ႒ာန္းေနပါသည္။

၁၂။     အခန္း (၉) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ၏တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ပုဒ္မ ၂၄ (က) တြင္ ရင္းႏွီး တည္ေဆာက္သူသည္ “ေဒသဆိုင္ရာေကာ္မတီ” ႏွင့္ လုပ္ငန္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးေနာက္ ခြင့္ျပဳထားသည့္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ စက္မႈဇုန္လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအားထပ္ဆင့္ေျမအငွားခ်ထားျခင္း၊ အေျခခံအေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ပုဒ္မ ၃၇ (ဃ) အရ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ သို႔မဟုတ္ ရင္းႏွီး တည္ေဆာက္သူသည္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ရန္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ကာလအတြင္း အျခားသူ သို႔မဟုတ္ အျခားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ေျမငွားရမ္းျခင္း၊ ေျမအသုံးျပဳခြင့္ႏွင့္ အေဆာက္အအုံမ်ားကို ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ေပါင္ႏွံျခင္း၊ ငွားရမ္းျခင္း၊ လဲလွယ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေပးကမ္းျခင္း ျပဳလုပ္လိုပါက “သက္ဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာ္မတီ” သို႔ တင္ျပၿပီး သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။

၁၃။     အခန္း (၁၇) စီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုင္ရာ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းႏွင့္ အယူခံျခင္း၌ ပုဒ္မ ၅၆ (က) တြင္ စာျဖင့္ သတိေပးျခင္း (ခ) တြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္ေစျခင္းႏွင့္ (ဂ) တြင္ လုပ္ငန္းကို ယာယီရပ္ဆိုင္ျခင္းဟုေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ပ်က္ကြက္ မႈအေပၚ စာျဖင့္သတိေပးျခင္းဟု တိတိက်က်ေဖာ္ျပမထားျခင္း၊ သတ္မွတ္ထားေသာ ဒဏ္ေငြေပး ေဆာင္ေစျခင္းတြင္ မည္မၽွပမာဏဟု ေဖာ္ျပမႈမရွိျခင္း၊ လုပ္ငန္းကို ယာယီရပ္ဆိုင္းျခင္းသည္ ကာလသတ္မွတ္ခ်က္မရွိျခင္းေၾကာင့္ “ယာယီ” သည္ ကာလအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေဆာင္ေစပါသည္။ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီသည္ စက္မႈဇုန္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ျပည္နယ္/ တိုင္းေဒသႀကီး အလိုက္ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္တြင္ တိက်သည့္သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိ ျခင္းေၾကာင့္ သတ္မွတ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစပါသည္။

၁၄။     အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၅၉ တြင္ မည္သူမွစက္မႈဇုန္အတြင္း က်ဴးေက်ာ္ျခင္း၊ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ အေဆာက္ အဦေဆာက္လုပ္ေနထိုင္ျခင္းမျပဳရဟု ေဖာ္ျပထားၿပီး ၎ပုဒ္မ ၅၉ ပါ တားျမစ္ခ်က္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ပါက ပုဒ္မ ၆၈ တြင္ သုံးႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္ လည္းခ်မွတ္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

၁၅။     အဆိုပါ အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၅၉ ပါ တားျမစ္ခ်က္ ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ ပါက အခန္း (၄)၊ ေဒသဆိုင္ရာ ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၇ (တ) အရ တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္အေရးယူျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အခန္း (၅) စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္း ျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား ပုဒ္မ ၁၁ (ဍ) အရ ဥပေဒႏွင့္အညီ အေရးယူျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၆၈ အရ သုံးႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္ကိုလည္း ခ်မွတ္ႏိုင္ သည္ဟုလည္းေကာင္း ပုဒ္မသုံးမ်ိဳးျဖင့္ အေရးယူမည့္အေျခအေနမ်ားကို  ေတြ႕ရွိရပါသည္။

၁၆။     အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၆၀ တြင္ မည္သူမၽွစက္မႈဇုန္အတြင္း စြန္႔ပစ္ပစၥည္း မ်ားကို စနစ္တက်မရွိေသာနည္းလမ္းျဖင့္ စြန္႔ပစ္ျခင္းမျပဳရဟု ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔ အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၆၃ တြင္ မည္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမၽွ ေဘးအႏၲရာယ္ရွိ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ား ကို စုေပါင္းစနစ္ျဖင့္ သန္႔စင္စြန္႔ပစ္ျခင္းမရွိေသာ စက္မႈဇုန္မ်ား၌ မိမိအစီအစဥ္ျဖင့္ သန္႔စင္စြန္႔ ပစ္ရန္ ပ်က္ကြက္ျခင္း မရွိေစရဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

၁၇။     အထက္ပါ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုတည္းအေပၚ အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၆၀ ျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၆၃ ျဖင့္ လည္းေကာင္း တားျမစ္ထား သည္ကိုေတြ႕ရွိရပါသည္။ အဆိုပါ တားျမစ္ခ်က္ ပုဒ္မ ၆၀ ကို ေဖာက္ဖ်က္ပါက အခန္း (၁၉)၊ ျပစ္ဒဏ္မ်ား ပုဒ္မ ၆၉ အရ အနည္းဆုံး က်ပ္ငါးသိန္းမွ အမ်ားဆုံး က်ပ္တစ္ဆယ္သိန္းအထိ ေငြဒဏ္ ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပ၍လည္းေကာင္း၊ အခန္း (၁၈) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပုဒ္မ ၆၃ ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ပါက အခန္း (၁၉)၊ ျပစ္ဒဏ္မ်ား ပုဒ္မ ၇၀ အရ ေငြဒဏ္ က်ပ္သိန္းႏွစ္ဆယ္ ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေျခာက္လထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထား သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။

၁၈။     ဤဥပေဒၾကမ္း၏ အခန္း (၂) ပုဒ္မ (ဃ) ရည္႐ြယ္ခ်က္တြင္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ သဘာဝႏွင့္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မျဖစ္ေပၚေစေရး၊ ေလ်ာ့နည္းေစေရး အတြက္ စံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ စနစ္တက်စီမံေဆာင္႐ြက္ေစရန္ဟု ရည္႐ြယ္၍ ဥပေဒၾကမ္း၏ အခန္း (၁၂) ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး စီမံေဆာင္႐ြက္ျခင္းကို ပုဒ္မ ၄၀၊ ၄၁၊ ၄၂၊ ၄၃၊ ၄၄၊ ၄၅ တို႔ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

၁၉။     ဥပေဒၾကမ္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္အတိုင္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အထက္ေဖာ္ျပပါ ပုဒ္မမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း စြန္႔ပစ္ပစၥည္းဆိုင္ရာ ျပစ္ဒဏ္သည္ တင္းၾကပ္မႈမရွိဘဲ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ားအေပၚ ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္႐ုံျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ အဆိုပါ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္သည္ ဥပေဒ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ အားနည္းႏိုင္ပါသည္။ 

သုေတသနဌာန

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္႐ုံး

 

ဤစာတမ္းတိုအား ေဒၚေဆြႏြယ္ဝင္း (လက္ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး) မွ တာဝန္ယူေရးသား၍ သုေတသနဌာနမွ အရာထမ္းအဆင့္ဆင့္က ဝိုင္းဝန္းႀကီးၾကပ္တည္းျဖတ္၍ ထုတ္ေဝျခင္းျဖစ္ပါ သည္။

၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ ၁၃ ရက္