Skip to main content

ကုန္သြယ္မႈဆိုင္ရာ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္မ်ား

 

ကုန္သြယ္မႈဆိုင္ရာ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္မ်ား


ႏိုင္ငံျခားကုန္သြယ္မႈ


    ႏိုင္ငံျခားကုန္သြယ္မႈဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံႏွင့္တစ္ႏိုင္ငံအၾကား၊ နယ္ေျမတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအၾကား အရင္းအႏွီး၊ ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေရာင္းဝယ္ဖလွယ္ျခင္းကို ေခၚပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားကုန္သြယ္မႈသည္ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္ႏြယ္ေနပါသည္။

အက်ဥ္းခ်ဳပ္
    

 ဤ Statistical Bulletin တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ကုန္သြယ္မႈဆိုင္ရာ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္ အလက္မ်ားကို Bar Chart ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ Line Chart ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဇယားျဖင့္ လည္းေကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပထားပါသည္။


   ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈ၊
   ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ သြင္းကုန္ တင္သြင္းမႈ၊
   ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (၃၁-၅-၂၀၁၉) အထိ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနအား ယခင္ႏွစ္အလားတူ ကာလႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္း
   ပို႔ကုန္အုပ္စုအလိုက္ တင္ပို႔မႈ၊
   သြင္းကုန္အုပ္စုအလိုက္ တင္သြင္းမႈ၊
  ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြျပမႈ၊
  ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ေဖေဖာ္ဝါရီလထိ) နယ္စပ္ေဒသရွိ စစ္ေဆးေရးစခန္းမ်ား၏ ကုန္သြယ္မႈတို႔ကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈ


ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈကို ေဖာ္ျပပါ Bar Chart ျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

အထက္ေဖာ္ျပပါ Bar Chart အရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္ျမင့္ တက္ခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈ ျပန္လည္ေလ်ာ့က်ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ ျပန္လည္ ျမင့္တက္လာလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။ ၆ ႏွစ္တာကာလအတြင္း ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈမွာ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အျမင့္ဆုံးတင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

 

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ သြင္းကုန္ တင္သြင္းမႈ


ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ သြင္းကုန္တင္သြင္းမႈကို ေဖာ္ျပပါ Bar Chart ျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

အထက္ေဖာ္ျပပါ Bar Chart အရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သြင္းကုန္ တင္သြင္းမႈကို ေလ့လာ ၾကည့္ပါက ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္ျမင့္တက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ သြင္းကုန္ တင္သြင္းမႈ အနည္းငယ္ျပန္လည္ေလ်ာ့က်ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ၆ ႏွစ္တာ ကာလ အတြင္း သြင္းကုန္တင္သြင္းမႈမွာ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အျမင့္ဆုံး တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

 

ကုန္သြယ္မႈပမာဏလိုအပ္ခ်က္၊ အေၾကာင္းအရင္းႏွင့္ေနာက္ဆက္တြဲသက္ေရာက္မႈမ်ား

 

ပို႔ကုန္ထက္သြင္းကုန္ ပမာဏပိုမ်ားၿပီး ကုန္သြယ္မႈလိုေငြပမာဏျဖစ္ေနရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိျပည္တြင္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ လိုအပ္ေသာ အေထာက္အကူျပဳ ကုန္ၾကမ္းမ်ားကို ႏိုင္ငံျခားမွ မွာယူသုံးစြဲသူမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ကို လုံေလာက္သည္အထိ မျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ Trade deficit ေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲလတ္တေလာေကာင္းက်ိဳးမ်ား လည္းရွိႏိုင္သလို ေရရွည္ဆိုးက်ိဳးမ်ားလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ လတ္တေလာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားေသာ အရည္အေသြးျမင့္ကုန္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာ သုံးစြဲရျခင္း ေၾကာင့္ လူေနမႈအဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာျခင္း၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို ေလၽွာ႔ခ်ႏိုင္ျခင္း၊ ထုတ္လုပ္မႈထက္ ဝယ္လိုအားတိုးတက္မႈေၾကာင့္ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေသာ လူတန္းစားမ်ား ေပၚထြက္လာျခင္း စသည္တို႔ ရွိႏိုင္ပါသည္။

ေရရွည္ဆိုးက်ိဳးမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ပစၥည္းမ်ားကိုသာ လူအမ်ားသုံးစြဲျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းျခင္း၊ ျပည္တြင္းတြင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းမဖန္တီးေပးႏိုင္ဘဲ ျပည္ပသို႔သာ ထြက္ခြာ၍ အလုပ္အကိုင္ရွာေဖြျခင္းမ်ား စသည့္ဆိုးက်ိဳးမ်ား သက္ေရာက္ေစႏိုင္ပါသည္။ 

 

၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (၃၁-၅-၂၀၁၉) အထိ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနအား ယခင္ႏွစ္အလားတူ ကာလႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္း


၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (၃၁-၅-၂၀၁၉) အထိ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနအား ယခင္ႏွစ္ အလားတူကာလႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္းအား ေဖာ္ျပပါ Bar Chart ျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ ႏွင့္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ႏွစ္ခု၏ ကာလတူ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈတန္ဖိုး အား ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂၅၂ သန္း ပိုမိုတင္ပို႔ ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

အေၾကာင္းအရင္းမွာ လယ္ယာထြက္ပစၥည္း၊ တိရစၧာန္ထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ ေရထြက္ပစၥည္း မ်ားႏွင့္ စက္မႈကုန္ေခ်ာပစၥည္းမ်ား ပိုမိုတင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခင္ႏွစ္အလားတူကာလထက္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈပမာဏ ပိုမိုျမင့္မားလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ ႏွင့္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ႏွစ္ခု၏ ကာလတူ သြင္းကုန္တင္သြင္းမႈ တန္ဖိုးအား ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇၈၇ သန္း  ေလ်ာ့နည္းတင္သြင္းခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။

အေၾကာင္းအရင္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ လုပ္ငန္းသုံးကုန္ၾကမ္းပစၥည္း မ်ားႏွင့္ လူသုံးကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းမႈ ေလ်ာ့နည္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခင္ႏွစ္ကာလတူႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက သြင္းကုန္တင္သြင္းမႈပမာဏ ေလ်ာ့နည္းတင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

Trade Deficit ျဖစ္မႈကိုေလ့လာသည့္အခါ ပို႔ကုန္/ သြင္းကုန္ ကြာျခားခ်က္သည္ ၂၀၁၇-၁၈ အလားတူကာလထက္ ၂၀၁၈-၁၉ အလားတူကာလတြင္ ကြာျခားခ်က္ပိုမိုေလ်ာ့နည္းလာသျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေန ပိုမိုတိုးတက္လာသည္ကို ျပသေနပါသည္။

 

ပို႔ကုန္ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားအုပ္စုအလိုက္ တင္ပို႔မႈ


၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) ပို႔ကုန္ပစၥည္အမ်ိဳးအစား အုပ္စုအလိုက္ တင္ပို႔မႈကို ေဖာ္ျပပါဇယားျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) ပို႔ကုန္အုပ္စုအလိုက္ တင္ပို႔မႈတြင္ အျခားအမ်ိဳးအစားမ်ားထက္ စက္မႈကုန္ေခ်ာပစၥည္းတင္ပို႔မႈမွာ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈမွာ ဒုတိယအမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာ ႏွစ္မွလြဲ၍ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အထိ တင္ပို႔မႈျမင့္တက္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။ 

တိရိစၧာန္ထြက္ပစၥည္း တင္ပို႔မႈမွာ ၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္းခဲ့ေသာ္လည္း  ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ တဟုန္တိုးျပန္လည္ျမင့္တက္ လာလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါမည္။

ေရထြက္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈမွာ ၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္အထိ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ျပန္လည္ျမင့္တက္ လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ သတၱဳတြင္းထြက္ပစၥည္းႏွင့္ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈမွာ တင္ျပပါကာလတစ္ေလၽွာက္လုံးတြင္ အတက္အက်မ်ားရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ပို႔ကုန္အမ်ိဳးအစားလိုက္ တင္ပို႔မႈတြင္ တင္ျပပါအမ်ိဳးအမည္အမ်ားစုသည္ ပိုမိုတင္ပို႔လာႏိုင္သည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိေနပါသည္။

 

သြင္းကုန္အုပ္စုအလိုက္ တင္သြင္းမႈ

၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) သြင္းကုန္အုပ္စုအလိုက္ တင္သြင္းမႈကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါဇယားျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im5

 

 

 

 

 

 

 

၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) သြင္းကုန္အုပ္စုအလိုက္ တင္သြင္းမႈတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းမႈသည္ ၂၀၁၁-၁၂ ဘ႑ာ ႏွစ္မွ ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ ျပန္လည္က်ဆင္းခဲ့သည္ ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ လုပ္ငန္းသုံးပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းမႈသည္ ပုံမွန္အေနအထားတြင္ရွိၿပီး ႏွစ္စဥ္ အတက္အက်ကြာဟမႈအနည္းငယ္သာရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ လူသုံးကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္း မႈသည္ ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ႏွစ္စဥ္ျမင့္တက္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ေယဘုယ် တင္သြင္းမႈ အေျခအေနသည္ ႏွစ္စဥ္ တျဖည္းျဖည္းျမင့္တက္လာလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။


ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြျပမႈ

၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) ကုန္သြယ္မႈလိုေငြျပမႈအား ေဖာ္ျပပါဇယားျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ေလ့လာခ်က္အရ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြပမာဏသည္ ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ ဘီလီယံေက်ာ္ရွိခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ လိုေငြျပေနမႈသည္ ႏွစ္စဥ္ႀကဳံေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ ယခုကာလအထိ ကုန္သြယ္မႈ လိုေငြကြာဟခ်က္မွာ တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့က်လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။

ကုန္သြယ္မႈလိုေငြေလ်ာ့က်ေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ကုန္သြယ္မႈတိုးတက္ေစေရးအတြက္ ေျဖေလၽွာ႔မႈမ်ားအျဖစ္ ပို႔ကုန္/ သြင္းကုန္ ကုန္ပစၥည္းအမည္မ်ားအား Fully Online Licensing စနစ္ျဖင့္ ေလၽွာက္ထားရယူႏိုင္ေရး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္း၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ားတြင္ တစ္ဦးခ်င္းကုန္သြယ္ခြင့္ မွတ္ပုံတင္ လက္မွတ္မ်ားအား Manual စနစ္ျဖင့္ ထုတ္ေပးရာမွ Online Application စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း၊ ပို႔ကုန္/ သြင္းကုန္ ကုန္စည္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လိုင္စင္ေလၽွာက္ထားမႈရာတြင္ မလိုအပ္သည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား ေလၽွာ႔ခ်ေပးျခင္း၊ ကုန္သြယ္မႈ ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ က႑မ်ားအားလုံးကို လႊမ္းၿခဳံႏိုင္သည့္ ဥပေဒသစ္တစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရး အတြက္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

 

၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) နယ္စပ္စခန္းအလိုက္ ကုန္သြယ္မႈ

၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) နယ္စပ္စခန္းအလိုက္ ကုန္သြယ္မႈကို ေဖာ္ျပပါ Line Chart ျဖင့္ တင္ျပထားပါသည္-

Ex&Im7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ဧၿပီလအထိ) နယ္စပ္စခန္းအလိုက္ ကုန္သြယ္မႈကို ၾကည့္ျခင္းအား ျဖင့္ မူဆယ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွ အမ်ားဆုံးကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ၿပီး မယ္စဲ့ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွ ကုန္သြယ္မႈအနည္းဆုံးျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။

 

ကုန္သြယ္မႈလိုေငြျပမႈအား ကုစားရန္အခ်က္မ်ား

ကုန္သြယ္မႈဦးေဆာင္ေသာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးျမင့္မားေအာင္ ပို႔ကုန္အမည္ႏွင့္တင္ပို႔သည့္ႏိုင္ငံမ်ားကို ျဖန္႔ခြဲျခင္း၊ အဓိက ပို႔ကုန္ အမည္အခ်ိဳ႕ကို ဦးစားေပးစူးစိုက္တိုးခ်ဲ႕တင္ပို႔ျခင္း၊ အမ်ိဳးသားပို႔ကုန္ မဟာဗ်ဴဟာအရ ခ်မွတ္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းမ်ားျဖစ္ၿပီး ပို႔ကုန္တိုးျမႇင့္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ သြင္းကုန္အစားထိုးႏိုင္ရန္အတြက္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္၊ နယ္စပ္စီးပြားေရးပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈဇုန္မ်ား ထူေထာင္၍ ေဆာင္႐ြက္သြား ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္သြယ္မႈတိုးတက္ေစရန္အတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈ၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ သာမက ကုန္သြယ္မႈလိုေငြကို ေလ်ာ့နည္းေစသည့္ ကုန္ခ်င္းဖလွယ္မႈစနစ္ကိုပါ က်င့္သုံးေဆာင္ ႐ြက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။

 

နိဂုံး

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနသည္ ထိုတိုင္းျပည္၏စီးပြားေရးတိုးတက္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ျပသေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံတြင္ ပို႔ကုန္အမ်ိဳး အမည္အလိုက္ ပမာဏတိုးတက္ ေနသလို သြင္းကုန္ပမာဏလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပို႔ကုန္/သြင္းကုန္ကြာျခားခ်က္ Trade Deficit မွာမူ ေလ်ာ့နည္း လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ႏိုင္ငံရွိစားသုံးသူမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မည့္ ကုန္ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားမ်ားကို ျပည္တြင္းတြင္ ဦးစားေပးထုတ္လုပ္ ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားသို႔အမ်ားဆုံးတင္ပို႔ႏိုင္မည့္ ပို႔ကုန္အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ဦးစားေပးတင္ပို႔ႏိုင္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ကုန္သြယ္မႈလိုေငြသည္ တစ္ျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္းလာမည္ျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအား အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ေပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါ သည္။

 

သတိျပဳရန္

ဤသတင္းအခ်က္အလက္သည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ၎တို႔၏ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ တာဝန္မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳရန္ အတြက္ျဖစ္ပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာကိစၥ တစ္စုံတစ္ခုအတြက္ အသုံးျပဳရန္မဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္ႏွင့္တေျပးညီ ေနာက္ဆုံးရသတင္းျဖစ္မည္ဟု သတ္မွတ္ မထားသင့္ပါ။ ဤအခ်က္အလက္မ်ားအား တရားဝင္ သို႔မဟုတ္ ပညာရွင္ဆိုင္ရာအႀကံေပးခ်က္အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ပါ။ အထူးအႀကံေပးခ်က္ သို႔မဟုတ္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား လိုအပ္ပါက အရည္အေသြးျပည့္မီေသာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္သင့္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ သုေတသနဝန္ေဆာင္မႈသည္ စာတမ္းတိုမ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါသည္။ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိပါ။

 

ရက္စြဲ
၂၄.၇.၂၀၁၉