Skip to main content

၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာနည္းဥပေဒ ၁၅၀ အရ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ေအာင္ေျမသာစံမဲဆႏၵနယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာဦးလွမိုး၏ ေမးခြန္း ေမးျမန္းေျဖၾကားခ်က္

 

ဒုတိယအႀကိ္မ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ပံုမွန္အစည္းအေဝး (၁၇)  ရက္ေျမာက္ေန႔ (၂၅.၂.၂၀၁၉) တြင္ ေအာင္ေျမသာစံမဲဆႏၵနယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာဦးလွမိုး ေမးျမန္းသည့္ “ဆက္သြယ္ေရးသံုးစြဲေနသူမ်ားအေပၚ စားသံုးသူအခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ေနေသာ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္စင္ (Service Provider) ရရွိထားသည့္ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီမ်ားအား ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေသာ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒအရလည္းေကာင္း၊ စားသံုးသူအကာအကြယ္ ေပးေရးဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒအရေသာ္လည္းေကာင္း ၾကပ္မတ္စစ္ေဆးအေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိနွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း” အား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၁၅၀ အရ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းႏွင့္ (၂၆.၂.၂၀၁၉) ရက္ေန႔ ႏုိင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားရွိပါသည္။

 

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ယေန႔ထုတ္လုပ္ေပးထားေသာ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္စင္ Service Provider အမ်ိဳးအစားသုံးမ်ိဳးရွိသည္ဟု မိမိတို႔သိရပါေၾကာင္း၊ အင္တာနက္ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္း ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ တယ္လီဖုန္းလိုင္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ Mobile Telecom မ်ားအား ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ေပါင္းကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအထိ ၁၇၀ ခန္႔ ထုတ္ေပးထားသည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊ အင္တာနက္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း (Internet Service Provider) ဆိုသည္မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ Bagan Net၊ Broadband၊ V-Sat ႏွင့္ IP Star၊ ADSL မွစၿပီး ယေန႔အခ်ိန္တြင္ Myanmar Net၊ Ananda အထိ အင္တာနက္ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအပါအဝင္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ေၾကညာတုန္းကတစ္မ်ိဳး၊ ေၾကျငာၿပီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ၾကသျဖင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား အင္တာနက္အသုံးျပဳခဲ့ၾကသူမ်ား မည္မွ်အထိ ခံစားခဲ့ၾကမည္နည္း ဆိုသည္ကို အားလုံးအသိ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အကာအကြယ္ မရရွိေသးပါေၾကာင္း၊ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္း အသုံးျပဳဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား (Connection Service Provider) စသည္ျဖင့္ ဘဏ္ႏွင့္ေငြေၾကး လုပ္ငန္းမ်ား၊ E-Commerce မ်ား၊ လက္လီအေရာင္းဆိုင္မ်ား အမ်ားစု အသုံးျပဳေနျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့သည့္ရက္ပိုင္းကဆိုလွ်င္ အင္တာနက္ဝန္ေဆာင္မႈက Telenor BroadBand ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတြင္ ျပႆနာမ်ားေပၚျခင္း၊ ယခုအင္တာနက္လိုင္း Connection Service Provider သုံးသည့္ Red dot ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ၿပီးခဲ့သည့္ရက္ပိုင္းက ျပႆနာေပၚျခင္း၊ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါေၾကာင္း၊ ၎တုိ႔အထဲတြင္ တယ္လီဖုန္းဝန္ေဆာင္မႈ၊ Mobile Telephone ဝန္ေဆာင္မႈ၊ Telecom Service Provider ေလးခုရွိပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔မွာ MPT၊ Telenor၊ Ooredoo ႏွင့္ Mytel တို႔ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ အစီရင္ခံစာအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ သုံးသပ္အစီရင္ ခံစာအရ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးတြင္ မရွိမျဖစ္သုံးရသည့္ ေလာကနိဗၺာန္ အိမ္သုံးလၽွပ္စစ္မီတာ အခြန္ရေငြ စုစုေပါင္းက ဘီလီယံ ၅၂၀ ရသည္ဟု ဆိုပါေၾကာင္း၊ ၎ထဲကမွ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးအတြက္ တယ္လီဖုန္း ေျပာဆိုမႈအတြက္ အသုံးသံုးျပဳသည့္ ေငြစုစုေပါင္းက ဘီလီယံ ၂၁၀၀ ရွိသည္္ဆိုသည္မွာ အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ား ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မည္မွ်သုံးေန ၾကသည္ႏွင့္ အဆိုပါ ဆက္သြယ္ေရးကို အသုံးျပဳၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား မည္မွ်ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ ၾကသည္မွာ ဝမ္းသာစရာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလူဦးေရသည္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ၅၄ သန္းနီးပါး ရွိေနေသာ္လည္း Mobile Telephone အသုံးျပဳသည့္ အေရအတြက္က သန္း ၆၀ နီးပါးရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ အင္တာနက္အသုံးျပဳသူ အေရအတြက္က သန္း ၃၀ နီးပါးရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

၎တို႔ထဲမွ ၿပီးခဲ့သည့္လပိုင္းမ်ားအတြင္း ျပႆနာမ်ား အမ်ားႀကီးေပၚခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လူမႈကြန္ရက္ မ်ားတြင္ တယ္လီဖုန္းမ်ားက ေငြထည့္လိုက္သည္မွာ ခဏေလးျဖင့္ ကုန္သြားသျဖင့္ မည္သည့္အရာမ်ားက ျဖတ္မွန္းမသိ ေျပာလာသည့္အခါ မိမိကိုယ္တိုင္ ဖုန္းကိုစစ္ေဆး ၾကည့္သည့္ အခါ Game Mania၊၊ Game Haven၊ Application Store ၄၉၉ က်ပ္၊ ၄၅၀ က်ပ္၊ ၃၁၅ က်ပ္ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ စက္တင္ဘာလကတည္းက မိမိအားျဖတ္ေတာက္ ထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ျဖတ္ေတာက္ထားသည့္ အေနအထားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဒါကို မိမိအေနျဖင့္ Complain တက္ပါေၾကာင္း Complain တက္သည့္အခါ ၎သည္ လူႀကီးမင္းက မွားယြင္းၿပီးႏွိပ္ထားသည္ဟု ေျပာပါေၾကာင္း၊ မိမိမွာ မွားယြင္းႏွိပ္ထားျခင္းမ်ိဳး မရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဝန္ေဆာင္မႈကိုလည္း မိမိမယူပါေၾကာင္း၊ ဒါကို မိမိတို႔ထံမွ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖတ္ေတာက္သနည္း ဆိုသည္ကို ေလးငါးေျခာက္ခါခန္႔ Complain တက္မွသာလၽွင္ ျပန္လည္စစ္ေဆးေပးပါမည္ ဆိုသည့္အေျဖကိုသာ ရရွိပါေၾကာင္း၊ ၎ကိစၥမ်ိဳးမ်ား မိမိတို႔ႏိုင္ငံအတြင္း မည္မွ်ခန္႔ ရွိေနၿပီနည္း၊ ယခုလိုျဖတ္ေတာက္မႈဆိုင္ရာတြင္ သုံးစြဲသူ သန္း ၆၀ ေက်ာ္ ရွိသည့္ေနရာတြင္ တစ္ပတ္ကို ဝန္ေဆာင္မႈတစ္မ်ိဳးအတြက္ ဦးေရတစ္သန္း မွားျဖတ္ျခင္းသည္ တစ္ပတ္ကို သန္း ၅၀၀ ခန္႔၊ တစ္လကို ႏွစ္ဘီလီယံခန္႔၊ တစ္ႏွစ္ကို ၂၅ ဘီလီယံခန္႔ သုံးစြဲသူမ်ား နစ္နာပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ Telecom ကုမၸဏီႀကီးမ်ားျဖစ္ၿပီး ယခုကဲ့သုိ႔ ပညာႏွင့္အသိဉာဏ္ နည္းပါးသည့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ ယခုလို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး အက်ိဳးအျမတ္ ရယူျခင္းသည္ က်င့္ဝတ္ႏွင့္ကိုက္ညီ ၾကပါသလားဆိုသည္ကို စဥ္းစားေစခ်င္ပါေၾကာင္း၊ ၿပီးလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒအေပၚ မထီမဲ့ျမင္လုပ္သည္ဟုလည္း ခံစားရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေမးျမန္းလိုသည္မွာ ဆက္သြယ္ေရး သုံးစြဲေနသူမ်ားအေပၚ ဆက္သြယ္ေရးအခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ေနေသာ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္စင္ (Service Provider) ရရွိထားသည့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားအား ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေသာ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ စားသုံးသူအကာအကြယ္ ေပးေရးဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒအရေသာ္လည္းေကာင္း ၾကပ္မတ္စစ္ေဆး အေရးယူေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

 

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသာဦး

ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈေပးသည့္ ျပည္တြင္း/ပဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ားအေနျဖင့္ ေကာက္ခံမည့္ ဝန္ေဆာင္ခႏႈန္းထားမ်ားကို ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒပုဒ္မ ၂၉ ပုဒ္မခြဲ (ခ) အရ ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွတစ္ဆင္‌့ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ခြင္‌့ျပဳခ်က္ျဖင္‌့ ရယူေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင္‌့လည္း ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာမ်ားမွ အဆိုျပဳတင္ျပလာေသာ ဝန္ေဆာင္ခႏႈန္းထား မ်ားကို စိစစ္ခြင္‌့ျပဳရာတြင္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား၏ နည္းဥပေဒ ၄၀ နည္းဥပေဒခြဲ (က) အရ ေကာက္ခံမည္‌့ ႏႈန္းထားမ်ားသည္ ထိုက္သင္‌့မၽွတျခင္းရွိ/မရွိႏွင္‌့ ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မႈကို ထိခိုက္ေစျခင္း ရွိ/မရွိတို႔ကို စိစစ္ၿပီးမွသာလၽွင္ ခြင္‌့ျပဳေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အကယ္၍ အဆိုပါ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိထားၿပီးျဖစ္ေသာ ဝန္ေဆာင္ခႏႈန္းထားမ်ားကို ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ားက သုံးစြဲသူမ်ားသိရွိေအာင္ ေၾကာ္ျငာရာတြင္ ခြင္‌့ျပဳထားသည္‌့ ဝန္ေဆာင္ခႏႈန္းထားႏွင္‌့ ကိုက္ညီမႈမရွိဘဲ ေဆာင္႐ြက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိပါက သို႔မဟုတ္ တိုင္ၾကားမႈမ်ား ရွိလာပါက စိစစ္၍ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၅၇ ႏွင္‌့ လိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္း ဆိုင္ရာနည္းဥပေဒမ်ား၏ နည္းဥပေဒ ၄၁ နည္းဥပေဒခြဲ (က) တို႔ျဖင္‌့ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာ မ်ားက ၎တို႔ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင္‌့ စပ္လ်ဥ္း၍ သုံးစြဲသူမ်ားသို႔ အသိေပးေၾကညာခ်က္မ်ားအေပၚ သုံးစြဲသူမ်ားအေနျဖင္‌့ နားလည္မႈလြဲမွားၿပီး ထိခိုက္နစ္နာမႈ မရွိေစေရးအတြက္ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ားအား သုံးစြဲသူမ်ားကို ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ အသိေပးေၾကညာရန္ ၾကပ္မတ္ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ သုံးစြဲသူျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း မိမိအသုံးျပဳမည့္ အစီအစဥ္မ်ားႏွင္‌့ စပ္လ်ဥ္းၿပီး လက္ခံေ႐ြးခ်ယ္ သုံးစြဲျခင္းမျပဳမီ သက္ဆိုင္ရာ ေအာ္ပေရတာမ်ား၏ အသိေပးေၾကညာခ်က္မ်ားအေပၚ ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္ သေဘာေပါက္သည္ အထိ ဖတ္႐ႈၿပီး ေ႐ြးခ်ယ္အသုံးျပဳေစရန္ အသိပညာေပးမႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ အသုံးျပဳသူမ်ားအေနျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ား၏ ဝန္ေဆာင္မႈအေပၚ ဝန္ခံကတိျပဳခ်က္မ်ားႏွင္‌့ ကိုက္ညီျခင္းမရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါက ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဆက္သြယ္ေရး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးဦးစီးဌာနသို႔လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရးႏွင္‌့ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ စားသုံးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနသို႔လည္းေကာင္း တိုင္ၾကား ႏိုင္ပါေၾကာင္းႏွင္‌့ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္လည္း ပူးေပါင္းညႇိႏႈိင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ လတ္တေလာအားျဖင့္လည္း ျမန္ႏႈန္းျမင့္အင္တာနက္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင္‌့ စပ္လ်ဥ္းၿပီး သုံးစြဲသူမ်ားက တိုင္ၾကားလာမႈမ်ားအေပၚ သုံးစြဲသူျပည္သူမ်ား နစ္နာမႈမရွိေစေရးအတြက္ စားသုံးသူ ေရးရာဦးစီးဌာနႏွင္‌့ ပူးေပါင္းၿပီး ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

 

ေဒါက္တာလွမိုး (ေအာင္ေျမသာစံမဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနက ေျဖၾကားသည့္အထဲတြင္ အေျဖႏွင့္ေမးခြန္းသည္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တိမ္းေစာင္းေနပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးသုံးေနသည့္ အင္တာနက္ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ ဖုန္းဝန္ေဆာင္မႈ သုံးေနသူမ်ားသည္ မေလ်ာ္မကန္ ျဖတ္ေတာက္ျခင္း ခံေနရသည္ကို မိမိ၏ ေမးခြန္းတြင္လည္း တင္ျပထားပါေၾကာင္း၊ စားသုံးသူမ်ားမည္ကဲ့သုိ႔ နားလည္မနည္း၊ မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ပညာ၊အသိဉာဏ္ နည္းပါးသည့္သူမ်ား အဂၤလိပ္လိုေျပာလွ်င္ မည္ကဲ့သုိ႔ နားလည္မည္နည္း၊ သုိ႔ေသာ္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို မယူဘဲ ျဖတ္ေတာက္ထားသည့္ကိစၥ။ မိမိဆိုလွ်င္ ေျခာက္မ်ိဳး၊ ခုနစ္မ်ိဳး အပတ္စဥ္အျဖတ္ခံရပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ သန္း ၅၀ ေသာ လူမ်ိဳးမေ႐ြး၊ တိုင္းရင္းသားမေ႐ြး၊ ဘာသာမေ႐ြး၊ အဖြဲ႔အစည္းမေ႐ြး ေက်ာင္းသားလူငယ္ကစၿပီး ခံစားေနရသည့္ နစ္နာမႈျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သုံးစြဲသူမ်ားက၊ ႀကိဳတင္ေငြထည့္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ႀကိဳတင္ေငြသည္ ပိုက္ဆံျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သုံးစြဲဲသူမ်ားပိုင္ဆိုင္သည့္ ေငြေၾကးကို အသိမေပးဘဲ ျဖတ္ေတာက္ျခင္းသည္ အာဒိႏၷာဒါနာကံ ခိုးယူျခင္းေျမာက္ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခါ Complain တက္မွ ျပန္ေပးျခင္းသည္ လက္ပူးလက္ၾကပ္မိမွ ျပန္ေပးျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ခိုးယူျခင္းႏွင့္ အလြဲသုံးစားျပဳမႈ ေျမာက္ပါေၾကာင္း၊

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၆ ပုဒ္မခြဲ (ဂ) တြင္ ဆက္သြယ္ေရး ကြန္ရက္တစ္ခုကို အသုံးျပဳ၍ ေငြေၾကးႏွင့္ပစၥည္းတစ္ရပ္ရပ္ကို ခိုးယူျခင္း၊ လိမ္လည္ျခင္း၊ အလြဲသုံးစားျပဳျခင္း သို႔မဟုတ္ အက်ိဳးပ်က္စီးေစျခင္း အားလုံးေျမာက္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ Regulatory body တစ္ခုအေနျဖင့္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Regulatory body ဆိုတာ Telecom မ်ား အခ်င္းခ်င္းတြင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးရျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ Telecom မ်ားႏွင့္ Subscriber အၾကား ထိန္းေက်ာင္း ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက မိမိတို႔ နစ္နာသူ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားကိုယ္စား မည္သို႔တရားစြဲ‌ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္နည္း၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ဆုံး႐ႈံးသြားသည့္ေငြမ်ားကို ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ အသုံးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ မည္သို႔မည္ပုံ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္နည္း ဆိုသည္ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

 

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသာဦး

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တင္ျပခဲ့သည့္ အခ်ိဳ႕ Service Provider မ်ားက ေၾကာ္ျငာတာတစ္မ်ိဳး၊ လုပ္တာတစ္မ်ိဳးလည္း ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္လည္း အေရးယူၿပီး ဒဏ္႐ိုက္ျခင္းမ်ား၊ အေရးယူမႈမ်ား လုပ္ခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားတြင္ ယခုလို မ်ိဳးမွားယြင္းျဖတ္ေတာက္သည့္ ကိစၥမ်ားသည္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္မွားမွား သုံးစြဲသူမ်ားက ခံရပါေၾကာင္း၊ ၎ကိစၥ မ်ိဳးမ်ားကိုလည္း အခ်ိဳ႕ Operator မ်ား ဘီလီယံႏွင့္ခ်ီၿပီး ေလ်ာ္ခဲ့ရသည္မ်ားလည္း ရွိပါေၾကာင္း၊ သုံးစြဲသူတစ္ေယာက္ခ်င္းကို ျပန္ၿပီးေလ်ာ္ေပးရပါေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ဆက္သြယ္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနကလည္း ၎တို႔ေၾကာ္ျငာမ်ား၊ သူတို႔ Service မ်ား မည္သည့္ Promotion ႏွင့္ မည္ကဲ့သုိ႔ ေပးေနသည္ဆိုျခင္းမ်ားကို စိစစ္ေနပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားတြင္ မိမိတို႔က မသိႏိုင္သည့္ အရာမ်ားလည္း ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သုံးစြဲသူမ်ားက Complain လုပ္ျခင္း၊ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာန၏ ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနကိုလည္း တိုင္ၾကားေပးျခင္းမ်ားကို ျပဳုလုပ္ေပးမည္ဆိုပါက ေတာက္ေလၽွာက္အေရးယူရပါမည္။ မိမိတို႔ ဥပေဒအရဆိုလွ်င္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ၎တို႔ကိုအေရးယူႏိုင္သည္မွာ ဥပေဒအရ သုံးခ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ (၁) က သတိေပးျခင္း၊ (၂) အခ်က္က ၎တို႔၏လိုင္စင္ကို သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအထိ ယာယီရပ္ဆုိင္းျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျဖစ္သည့္ လုိင္စင္ကုိ အၿပီးပိတ္သိမ္းျခင္း မ်ိဳးမ်ားျဖင့္ အေရးယူ၍ရသည့္ အဓိကသုံးခ်က္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပထမတစ္ခ်က္က Warning ေပးျခင္း၊ သတိေပးျခင္းဆိုသည္မွာ ၎တို႔အတြက္ မမႈေလာက္သည့္ ကိစၥျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဒုတိယအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ လိုင္စင္ကိုယာယီရပ္ျခင္း အၿပီးပိတ္သိမ္းျခင္း ဆိုသည့္ကိစၥက ဥပေဒတြင္ ပါေသာ္လည္း အမွန္တကယ္လုပ္၍ မရပါေၾကာင္း၊ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ မရသည္မွာ မိမိတို႔ ဥပမာ Operator တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို အနည္းဆုံး Operator က My Tel ဆိုလွ်င္ ငါးသန္းခန္႔ရွိျခင္း၊ Ooredoo ဆိုလွ်င္ ဆယ္သန္းခန္႔ရွိျခင္း၊ MPT ဆို ၂၁ သန္းခန္႔ရွိျခင္း၊ Telenor ဆိုလွ်င္ ၁၉ သန္းခန္႔ရွိျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ၎တို႔က ၁၀ မိနစ္ခန္႔အတြင္းကို ပိတ္၍မရပါေၾကာင္း၊ ပိတ္လုိက္သည္ႏွင့္ သုံးစြဲသူမ်ားအားလုံး အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ နည္းဥပေဒတြင္ ဒဏ္႐ိုက္၍ရသည္ဆိုၿပီး ထည့္ထားပါေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္၏ ဝင္ေငြ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိကို ဒဏ္ေငြ႐ုိက္၍ ရပါသည္ ဆိုတာရွိပါေၾကာင္း၊ နည္းဥပေဒမွာ ဥပေဒႏွင့္ကြဲျပားစြာ ျပ႒ာန္းထားျခင္း ရွိပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ၎တို႔ေပးသည့္ လုိင္စင္တြင္လည္း ၎ကဲ့သုိ႔ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ဒဏ္႐ိုက္၍ ရသည္ဆိုတာ ပါသည့္အတြက္ မိမိတို႔ဒဏ္႐ိုက္ေလ့ ရွိပါေၾကာင္း၊ ဆက္လက္ၿပီး ဥကၠ႒ႀကီးကို တင္ျပလိုသည္မွာ ဥပေဒကိုျပင္ဆင္ရန္ႏွင့္ နည္းဥပေဒကိုလည္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း၊ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေပးေနသည့္ Service Provider မ်ားကေနၿပီး မေလ်ာ္မကန္လုပ္သည့္ ကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တရားစြဲ၍ရသည့္ အေျခအေနမရွိပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ခုနေျပာသကဲ့သုိ႔ ပုဒ္မ ၆၆ (ဂ) ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ၎ကိုအသုံးခ်ၿပီး ျပန္လုပ္လွ်င္ေတာ့ ရႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔အေလးထားၿပီး ေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဆက္စပ္ေမးခြန္းအား ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

 

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က အဆိုပါ ေမးခြန္းသည္ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ၿပီး အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိေစေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင္‌့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာနည္းဥပေဒ ၁၅၀ အရ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ ေျဖၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ျပန္တမ္းတြင္ ထည္‌့သြင္းျခင္းႏွင္‌့ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပႏိုင္ေရးတို႔ကို စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ အသိေပးတင္ျပအပ္ပါသည္။