Skip to main content

ဖြဲ႕စည္းျခင္း

၁။       ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၇၊  ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၁၀၆ ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ဆုံးျဖတ္ခ်က္တို႔အရ တိုင္ၾကားစာႏွင့္ အသနားခံစာဆိုင္ရာေကာ္မတီကို ေအာက္ပါ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၁၆)ဦး ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္-

 

(က)

ဦးျမင့္လြင္

ပုဇြန္ေတာင္ မဲဆႏၵနယ္

 ဥကၠ႒

(ခ)

ဦးသက္ႏိုင္ဦး

ေရျဖဴ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဂ)

ဦးစတီဖန္

က်ိဳင္းတုံ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဃ)

ဦးဦးထြန္းဝင္း

ေက်ာက္ေတာ္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(င)

ဦးဝင္းထူး

နမ့္ဆန္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(စ)

ဦးလာမာေလး

ေဆာ့ေလာ္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဆ)

ဦးယန္က်င္းကန္

ကြမ္းလုံ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဇ)

ဦးခြန္ေအာင္ေက်ာ္

ဟိုပုန္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဈ)

ဦးတိုးဝင္း

တာေမြ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ည)

ဦးစိုင္းဥကၠာ

လဲခ်ား မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဋ)

ဦးၫြန္႔ဝင္း

ကန္ပက္လက္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဌ)

ဦးပဲ့ဒူ

ဖ႐ူဆိုမဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဍ)

ဦးစိန္ဗိုလ္

ျမဝတီမဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဎ)

ဦးစိုင္းဖိုးျမတ္

မူဆယ္မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(ဏ)

ဗိုလ္မႉးႀကီးေနလင္း

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

အဖြဲ႕ဝင္

(တ)

ဦးေစာသေလးေစာ

ေ႐ႊက်င္မဲဆႏၵနယ္

အတြင္းေရးမွဴး

 

၂။       ဤေကာ္မတီသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂ ပုဒ္မခြဲ (ဇ) အရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည္။

ေကာ္မတီ၏သက္တမ္း

၃။       ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းသည္ စတင္ဖြဲ႕စည္းသည့္ေန႔မွ စ၍ တစ္ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းတာဝန္ေဆာင္႐ြက္မႈ အေျခအေနအရ တစ္ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္သည့္အခါ လိုအပ္ပါက သက္တမ္းတိုးႏိုင္သည္။

၄။       လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းကာလအတြင္း လိုအပ္ပါက ေကာ္မတီဝင္မ်ား ကို သင့္ေလ်ာ္သလို လဲလွယ္အစားထိုး တာဝန္ေပးအပ္ႏိုင္သည္။

ေကာ္မတီ၏တာဝန္မ်ား

၅။       ေကာ္မတီသည္-

(က)    တိုင္ၾကားစာမ်ားႏွင့္အသနားခံစာမ်ားကို ေလ့လာစိစစ္ၿပီး ျပည္သူမ်ား၏အခြင့္အေရးကို နစ္နာမႈမရွိေစရန္ အေလးထား ေဆာင္႐ြက္ရမည္။

(ခ)     တိုင္ၾကားစာမ်ားႏွင့္အသနားခံစာမ်ားရရွိပါက လက္ခံရရွိေၾကာင္းႏွင့္ မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္ ထားရွိေၾကာင္းကို လက္ခံရရွိသည့္ေန႔မွစ၍ (၇) ရက္အတြင္း ေပးပို႔သူထံ စာျဖင့္ အေၾကာင္းျပန္ၾကားရမည္။

(ဂ)     တိုင္ၾကားစာႏွင့္အသနားခံစာပါကိစၥႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းသို႔ တိုင္ၾကားျခင္း၊ အသနားခံျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္ထားေၾကာင္း၊ ေတြ႕ရွိေၾကာင္း စသည္တို႔ကို (၆) ပတ္အတြင္း အေၾကာင္းျပန္ၾကားေပးရန္ စာတြင္ ေဖာ္ျပ၍ အေၾကာင္းၾကားစာေပးပို႔ရမည္။

(ဃ)    တိုင္ၾကားစာႏွင့္အသနားခံစာေပးပို႔သူမ်ား၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ရွင္းလင္း အေၾကာင္းျပန္ၾကားႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ထံမွ ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး စိစစ္မႈအေျခအေနကို ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္သို႔ အေၾကာင္းၾကားလာပါက ေပးပို႔သူမ်ားထံ အေၾကာင္းျပန္ၾကားရမည္။

(င)     တိုင္ၾကားစာပါကိစၥရပ္မ်ားသည္ မွန္ကန္မႈမရွိေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိပါက ေကာ္မတီ၏ သေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ တိုင္ၾကားစာပါကိစၥရပ္မ်ားအား ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း မျပဳဘဲ မွတ္တမ္းတင္ သိမ္းဆည္းထားႏိုင္ၿပီး တိုင္ၾကားစာေပးပို႔သူထံသို႔လည္း ရွင္းလင္း အေၾကာင္းျပန္ၾကားရမည္။

(စ)     ျပည္သူလူထုအား တရားမွ်တစြာ အကာအကြယ္ေပးသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည့္ အစိုးရတစ္ရပ္ျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ လိုအပ္ပါက လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္ျဖင့္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ ေကာ္မတီ၏ စိစစ္ေတြ႕ရွိခ်က္၊ သုံးသပ္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕သို႔ ေပးပို႔၍ အသိေပးျခင္း၊ အႀကံျပဳျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ေရး ေဆာင္႐ြက္ရမည္။

(ဆ)    တိုင္ၾကားစာႏွင့္ အသနားခံစာပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူဆိုင္ရာ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားျဖစ္ပါက လႊတ္ေတာ္၏ website တြင္ လႊင့္တင္ေဖာ္ျပႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ရမည္။

(ဇ)     ပါတီမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ တိုင္ၾကားစာရရွိပါက ျပည္ေထာင္စုေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္႐ုံး ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာပါတီသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးရမည္။

(ဈ)     လက္ခံရရွိေသာတိုင္ၾကားစာႏွင့္အသနားခံစာပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္၏ ေရးရာေကာ္မတီတစ္ခုခုႏွင့္ တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္ပါက လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ယင္းစာကို သက္ဆိုင္ရာေရးရာေကာ္မတီသို႔ လႊဲေျပာင္းေပး ရမည္။

(ည)    ျပည္သူတို႔က ေပးပို႔လာသည့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ားကို ၾကားနာစိစစ္၍ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပအစီရင္ခံရမည္။

၆။       ေကာ္မတီသည္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ အပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းတို႔ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ၿပီး ေျဖၾကားႏိုင္သည့္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိရွိနားလည္သည္ဟု ယူဆသူမ်ားအား လည္းေကာင္း ဖိတ္ၾကား၍ ၾကားနာျခင္း၊ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လိုအပ္သည့္ အေထာက္အထားမ်ားကို တင္ျပေစျခင္း ျပဳႏိုင္သည္။

၇။       တရား႐ုံးတစ္႐ုံးက ဥပေဒ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း က်င့္စဥ္အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ျခင္းမရွိ ေၾကာင္းႏွင့္ တိုင္ၾကားခ်က္ မွန္ကန္ေၾကာင္း စိစစ္ေတြ႕ရွိပါက စိစစ္ေတြ႕ရွိခ်က္၊ သုံးသပ္ခ်က္၊ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တို႔ကို အမႈတြဲႏွင့္တကြ လႊဲေျပာင္းေပးပို႔ရမည္။

၈။       ေကာ္မတီအစည္းအေဝးတြင္ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးေျပာဆိုေသာ သို႔မဟုတ္ ျပဳလုပ္ေသာ ကိစၥကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာ္မတီတြင္ေဆြးေႏြးေသာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း ျပင္ပသို႔ ေပါက္ၾကားျခင္းမရွိေစရ။ ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမွတ္တမ္းတြင္ ေဆြးေႏြးခ်က္ အားလုံးကို အေသးစိတ္မွတ္တမ္းတင္၍ ေကာ္မတီက အတည္ျပဳထားရမည္။ ယင္းအစည္းအေဝးမွတ္တမ္း မ်ားကို ျဖန္႔ေဝျခင္းမျပဳရ။ လႊတ္ေတာ္သို႔ေပးပို႔ေသာ အစီရင္ခံစာမိတၱဴကို အစည္းအေဝးမွတ္တမ္း မ်ားႏွင့္အတူ ပူးတြဲ၍ အမႈတြဲအျဖစ္ တေပါင္းတည္း ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္႐ုံးသို႔ ေပးပို႔ရမည္။

ေကာ္မတီ၏လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား

၉။       ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ႏွင့္အညီ က်င္းပရမည္။

၁၀။     ေကာ္မတီသည္-

(က)    အမ်ားျပည္သူ ထိခိုက္နစ္နာသည့္ ထူးျခားကိစၥျဖစ္ေပၚလာပါက လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေကာ္မတီက လက္ခံစစ္ေဆးျခင္း၊ စုံစမ္းေမးျမန္းျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၿပီး လိုအပ္ပါက ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ နည္းလမ္းျဖင့္လည္း ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္သည္။

(ခ)     တိုင္ၾကားစာႏွင့္အသနားခံစာမ်ားအနက္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြား ထိခိုက္ေနေသာ ကိစၥရပ္ မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိပါက လႊတ္ေတာ္သို႔ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္း၊ အဆိုမ်ား တင္သြင္းျခင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။

၁၁။     ေကာ္မတီအစီရင္ခံစာတင္ျပျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍-

(က)    ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာဝန္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးသည္ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပရမည္။

(ခ)     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို သေဘာတူေၾကာင္း လက္မွတ္ ေရးထိုးရမည္။ သို႔ရာတြင္ သေဘာကြဲလြဲခ်က္မ်ားရွိပါက ထိုသေဘာကြဲလြဲခ်က္မ်ားကို ေရးသားေဖာ္ျပ၍ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး အစီရင္ခံစာတြင္ ပူးတြဲေဖာ္ျပႏိုင္သည္။

(ဂ) အစီရင္ခံစာကို တင္ျပၿပီးေနာက္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က သတ္မွတ္သည့္ေန႔တြင္ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာဝန္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးသည္ အစီရင္ခံစာကိုေဆြးေႏြးရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔ အဆို တင္သြင္းရမည္။

(ဃ)    အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိ။

(င)     အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးၿပီးေသာအခါ ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာဝန္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္တစ္ဦးသည္ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူလက္ခံရန္ အဆိုတင္သြင္းရမည္။

၁၂။ ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္-

(က)    ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို မဆန္႔က်င္လွ်င္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ႏွင့္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရွိသည္။

(ခ)     လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီအမ်ားဆုံး ႏွစ္ခုအထိသာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ရွိသည္။

(ဂ)     ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္လိုပါက ခိုင္လုံေသာ အက်ိဳးအေၾကာင္းေဖာ္ျပလ်က္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ တင္ျပႏိုင္ခြင့္ ရွိသည္။

ေကာ္မတီ၏ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္အခြင့္အေရးမ်ား

၁၃။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ေကာ္မတီလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးတက္ေရာက္ရန္ ေကာ္မတီ႐ုံးစိုက္ရာေဒသတြင္ ေရာက္ရွိေနစဥ္၌လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္၏ တာဝန္ေပးခ်က္အရ ခရီးသြားလာရာ၌လည္းေကာင္း ယင္းတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြႏွင့္စရိတ္မ်ားဆိုင္ရာဥပေဒပါ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ခံစားခြင့္ ရွိသည့္အျပင္ လႊတ္ေတာ္က သတ္မွတ္သည့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုလည္း ခံစားခြင့္ရွိသည္။

၁၄။ ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္-

(က)    ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ားတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာဥပေဒမွအပ တည္ဆဲအျခားဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ အေရးယူခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွိသည္။

(ခ)     ေကာ္မတီအစည္းအေဝးတက္ေရာက္ေနစဥ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ ႀကိဳတင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရွိပါက ဖမ္းဆီးခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိသည္။

(ဂ) ျပစ္မႈတစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရပါက ျပစ္ဒဏ္စီရင္ျခင္းမခံရမီ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္။